اتهامات مبنی بر دخالت روسیه در سقوط طیاره مالیزیایی بی اساس خوانده شد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر اتهامات مبنی بر دخالت روسیه در سقوط طیاره مالیزیایی بی اساس خوانده شد
اتهامات مبنی بر دخالت روسیه در سقوط طیاره مالیزیایی بی اساس خوانده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت مالیزیا اتهامات در مورد دخالت روسیه در قضیه سقوط طیاره مسافربری MH17 را بی اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ChannelNews Asia،  آنتونی لاک، وزیر ترانسپورت مالیزیا میگوید مدارکی که نمایانگر دخالت مسکو در فاجعه سقوط طیاره مسافربری مالیزیایی در اوکراین باشد، ارائه نشده است.

آنتونی لاک: «محققان حق ندارند به سادگی و بدون ارائه شواهد روسیه را متهم کنند.»

قابل یادآوری است، ۱۴ جون ۲۰۱۴ طیاره مسافربری مالیزیایی که از آمستردام به کوالالامپوردر حال پرواز بود در شرق اوکراین سقوط کرد. در این حادثه ۲۸۳ مسافر و ۱۵ خدمه طیاره مسافربری کشته شدند. مقامات اوکراین و جمهوری دنباس یکدیگر را در وقوع این حادثه متهم کردند.

هفته گذشته گروه تحقیقاتی بین المللی سقوط طیاره مالیزیایی نتایج ابتدایی این حادثه را ارائه کرد. براساس این نتایج راکتی که طیاره را مورد اصابت قرار داده از یک پایگاه نظامی روسیه و از یک سامانه ضد راکتی روسی (بوک) شلیک شده است.

وزارت دفاع روسیه ضمن محکوم کردن این اتهامات اظهار داشت که نتایج تحقیق محققان بیشتر براساس اسناد جعلی و قدیمی از ردیابی گفتگوی رادیویی افراد ناشناس استوار است که یک روز پس از این حادثه توسط سرویس امنیتی اوکراین منتشر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала