اولین آزمایش بگی روسی در قطب

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اولین آزمایش بگی روسی در قطب
اولین آزمایش بگی روسی در قطب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نوع زمستانی «چابروز M-3» ارابه ها توسط چاین و سکی تعویض شده که به نیروها در عبور از موانع برفی کمک میکند.

جوزیف تریویتیک (Joseph Trevithick) در مقاله منتشره در نشریه «The Drive »، چاپ امریکا می نویسد، نیروهای نخبه روسیه میخواهند بگی محاربوی ساخت چیچنیا «چابروز M-3» را برای شرایط قطبی متنوع سازند. این موتر که برای بیراهه در نظر گرفته شده از فلم های موفق سینمایی هالیوود برآمده و بیشتر از همه برای حمل و نقل هنرمندان و افراد مسلح قابل استفاده می باشد. اما در واقعیت امر این موتر بیانگر نیات روسیه در مورد توسعه پیگیر حضور خود در منطقه مهم استراتیژیک قطبی می باشد.

نوع قطبی، یا شمالی M-3 را برای اولین بار در تمرینات به نمایش گذاشتند که در مارچ سال 2018 در سرزمین فرانتس-یوسیف برگزار شدند. این سلسله جزایر در منطقه دوردست شمالی روسیه است که در دایره قطبی قرار دارند. تمرینات را گارد ملی روسیه برگزار نموده بودند و در آن قطعات ویژه اداره فدرالی امنیت و منطقه خودمختار چیچنیا شرکت داشتند. در این تمرینات نیروهای منظم اردوی روسیه نیز شرکت داشتند و در نتیجه بگی های محاربوی در دیگر تمرینات گارد ملی روسیه در این منطقه بوجود آمدند.

ویکتور زلوتوف قوماندان نیروهای گارد ملی روسیه در ماه اپریل بعد از یکی از چنین تمرینات اعلام داشت:« تمرینات که در شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی برگزار میگردند، به ما امکان تمرین اشکال نو فعالیت های محاربوی، هماهنگ ساختن سیستم اداره و آزمایش نمودن نمونه های دورنمایی تحنیک جنگی و سلاح فراهم می سازد. بدون تردید، آن تجربه که نیروها کسب نموده، در آمادگی قطعات و جزوتام های دیگر استفاده خواهد شد».

© Sputnik / Ilya Gorbunovاولین آزمایش بگی روسی در قطب
اولین آزمایش بگی روسی در قطب - اسپوتنیک افغانستان
اولین آزمایش بگی روسی در قطب

تمرینات در سرزمین فرانتس-یوسیف به اساس چند سناریوی ضدتروریستی، بشمول آزادسازی کشتی یخ شکن اتمی «سوویتسکی سایوز» که تروریستان اشغال کرده بودند، برگزار شدند. در تمرینات در پهلوی نوع «چابروز» چیزهای زیادی نو دیگر و عصری ترین وسایل، بشمول، لباس-بال و آلات بهبودیافته راهنمایی نشان داده شدند.

در تمرینات مارچ سال 2018 برای اولین بار نوع قطبی M-3 نشان دادند. در آن بجای ارابه از ساختار مثلثی استفاده شده که برای یک جوره سکی در نظر گرفته شده است.

در نوع اولی M-3 ماشیندار 62،7 ملی متری نصب شده و میتواند انواع دیگر سلاح ها را نیز حمل نماید. در قسمت عقبی آن میتواند ماشیندار 62،7 ملی متری یا الوانداز خودکار 30 ملی متری نصب شود.

وریانت اولی «چابروز» ثمره همکاری بین کمپنی «F-Motosport» چیچنیا و پوهنتون نیروهای استفاده ویژه خصوصی روسیه می باشد.

© Sputnik / Said Tsarnaevاولین آزمایش بگی روسی در قطب
اولین آزمایش بگی روسی در قطب - اسپوتنیک افغانستان
اولین آزمایش بگی روسی در قطب

بعداً موسسه موترسازی «چیچین افتو» جمهوری چیچنیا در سال 2017 تولید مسلسل M-3 آغاز کرد و در همان سال موتر بزرگ М-6 شش نفری را به نمایش گذاشت. «چابروز M-3» در حدود 1270 کیلوگرام وزن دارد که بطور قابل ملاحظه از جیپ های دو حصه یی کمتر می باشد. سرعت آن را 130 کیلومتر در ساعت تشکیل میدهد. این ماشین قابلیت بسیار خوب عبوری در بیراهه دارد.

نوع قطبی شاید توسط هلیکوپترهای Mi-17 و طیارات Il-76، ان-32 و ان-74 منتقل گردد.

اداره فدرالی گارد ملی روسیه را پوتین در سال 2016 ایجاد کرد و مستقیماً تابع امر رئیس جمهور می باشد. قوماندان آن زلوتوف به اساس فرمان جداگانه عضویت شورای امنیت روسیه را کسب کرد که نشان دهنده وزن سیاسی این سازمان می باشد.

اگر مشخصات واقعی نوع شمالی «چابروز» هرچه باشند و اگر از این ماشین به هرشکلی استفاده شود، این بطور معین به این امر اشاره میکند که منطقه قطبی برای پلان های داخلی و خارجی روسیه اهمیت هرچه بیشتر کسب میکند. این برف پیما استفاده نظامی، اصلاً، به یکی از ماشین های زیادی اختصاصی شمالی برای اردو مبدل خواهد گشت که در آینده نزدیک بوجود خواهند آمد.

© Ministry of defence of the Russian Federationاولین آزمایش بگی روسی در قطب
اولین آزمایش بگی روسی در قطب - اسپوتنیک افغانستان
اولین آزمایش بگی روسی در قطب

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала