امضای سند همکاری استراتژیک میان روسیه و امارات

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امضای سند همکاری استراتژیک میان روسیه و امارات
امضای سند همکاری استراتژیک میان روسیه و امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و امارات یک سند همکاری استراتژیک در زمینه های مختلف از جمله منع گسترش سلاح های کشتار جمعی امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه و امارات متحده عربی تفاهمنامه ای درباره همکاری استراتژیک امضا کردند. این تفاهمنامه در دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «محمد آل نهیان» ولیعهد امارات امضا شد.
این سند همکاری مربوط به مشارکت در زمینه های تجارت و اقتصاد، سرمایه گذاری مالی، همکاری های فرهنگی-بشردوستانه و همکاری علمی-فنی، انرژی، سیاست، همکاری امنیتی، و دیگر حوزه ها است.
در بخشی از این سند همکاری اعلام شده است که روسیه و امارات متحده عربی تلاش می کنند تا خاورمیانه را به یک منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی تبدیل کنند. طرفین به طور فعالانه در روند خلع سلاح در سطح بین المللی و منطقه ای، به ویژه تقویت رژیم عدم استفاده از سلاح های کشتار جمعی و فناوری های مربوطه، به آن کمک خواهند کرد. 

آماده‌شدن نخستین فضانورد امارات به کمک روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آماده‌شدن نخستین فضانورد امارات به کمک روسیه

روسیه در سال 2016، از مجموع 289 میلیارد دالر صادرات امارات، مقصد تنها 484 میلیون دلار کالای با منشأ اماراتی بوده است.
ولیعهد امارات در این دیدار، به تحولات منطقه غرب آسیا هم اشاره کرده و به تلویح از عزم امارات برای همکاری منطقه‌ای با روس‌ها سخن گفت. محمد بن زاید گفته: «همانطور که شما (ولادیمیر پوتین) گفتید، از زمان آخرین دیدار ما تاکنون، اتفاقات زیادی در خاورمیانه رخ داده است. امارات متحده عربی خواهان همکاری با همه اعضای جامعه جهانی و همه دوستانمان برای تضمین آینده‌ای روشن برای منطقه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала