سادات بامیان عکس رولا غنی را آتش زدند

© Photo / کسراسادات بامیان عکس رولا غنی را آتش زدند
سادات بامیان عکس رولا غنی را آتش زدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران تن از شهروندان ولایت بامیان در مرکز افغانستان روز جمعه 1 جون با راه اندازی تظاهرات مسالمت آمیز سخنان اخیر خانم رییس جمهوری افغانستان را محکوم کردند و عکس او آتش زدند.

هشدار قوم سادات به بانوی اول کشور/ رولا غنی باید  از معذرت خواهی کند - اسپوتنیک افغانستان
هشدار قوم سادات به بانوی اول کشور/ رولا غنی باید از ما معذرت بخواهد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، این تظاهر کنندگان که شمار شان بیش از هفت هزار نفر می رسید، حکومت را به قوم ستیزی و نفی اقوام کشور متهم کرده و از رولاغنی خانم رییس جمهوری این کشور خواستند تا از تمامی سادات افغانستان رسماً معذرت خواهی نماید.

مظاهره کنندگان اظهارات رولاغنی را نفی اقوام، قوم ستیزی و غیر مسئولانه خوانده و از خانم رییس جمهور خواستند تا اظهارات‌اش را پس گرفته و از قوم سادات رسماً معذرت خواهی نماید.

جواد حسینی، از جمله برگزار کنندگان این تظاهرات گفت:- "سادات افغانستان به هیچ عنوان از این اظهارات غیر مسئولانه خانم رییس جمهور نگذشته و در صورتی که وی رسماً از سادات معذرت‌خواهی نکند سادات افغانستان در سراسر افغانستان تظاهرات خواهند کرد".

حسینی ادامه داد:- "در حالیکه سادات افغانستان همواره در تمام امور دولتی، سیاسی و اجتماعی افغانستان پیشگام می‌باشند اما متاسفانه مخالفان ذکر نام قوم سادات در قانون اساسی ریشه در مسائل درون قومی، بیرون قومی و مجامع بین المللی دارند".
زینب حسینی؛ یکی از بانوانی که در این راهپیمایی اشتراک کرده بود گفت:- "من به عنوان یک بانو از قوم سادات میخواهم که رولاغنی، خانم رییس جمهور رسماً از سادات افغانستان عذرخواهی نموده و اظهارات خود را پس بگیرد".
مظاهره کنندگان با صدور قطعنامه ای سه ماده ای اعلام کردند:- "حکومت باید به فریادها و خواسته برحق هویت طلبی قوم بزرگ سادات پاسخ داده و رسماً درج قوم سادات در تذکره برقی را اعلام و به نگرانی های سادات پایان دهد".
این دومین بار است که هزاران تن از شهروندان سادات ولایت بامیان به تظاهرات مسالمت آمیز دست می‌زنند و خواهان ذکر نام این قوم در تذکره های برقی و قانون اساسی این کشور می‌ باشند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این رولاغنی خانم رییس جمهوری افغانستان در یک گفت و گوی ویژه با طلوع نیوز گفته بود:- "سادات یک قوم نه بلکه یک طبقه اجتماعی می‌باشد که در درون تمامی اقوام کشور وجود دارند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала