امریکا قطعنامه شورای امنیت در مورد فلسطین را وتو کرد

© REUTERS / Mike Segarامریکا قطعنامه شورای امنیت در مورد فلسطین را وتو کرد
امریکا قطعنامه شورای امنیت در مورد فلسطین را وتو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا در سازمان ملل پیش از آغاز رای گیری اعلام کرده بود که واشنگتن با پیش نویس قطعنامه کویت در حمایت از ملت فلسطین مخالف بوده و از حق وتو در رد آن استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امریکا در ادامه حمایت های خود از اسرائیل،قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، در حمایت از ملت فلسطین را وتو کرد.
10عضو شورای امنیت، از جمله روسیه به نفع این قطعنامه رأی دادند، ایالات متحده آنرا وتو کرد و چهار عضو دیگر از دادن رأی خودداری نمودند.
واسیلی نیبنزنیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که، پیش نویس قطعنامه به دلیل این که یکی از اعضای دائمی شورای امنیت علیه آن رأی داده است، تصویب نمی گردد. "ایالات متحده امریکا به عنوان یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، حق وتو را دارا است".
نماینده امریکا در سازمان ملل متحد در مخالفت با این قطعنامه اظهار کرده بود که در این پیش نویس توجهی به نقش حماس در ناآرامی ها نشده است و به صورت یکجانبه خواستار محکوم کردن اسرائیل شده است.

در پیش نویس قطعنامه کویت از تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی شامل قدس شرقی و غزه که از 30 مارچ آغاز و به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی توسط نظامیان اسرائیلی منجر شده، ابراز نگرانی عمیق شده است.
در این پیش نویس، هر نوع حمله و خشونت علیه شهروندان محکوم و بر آزادی اجتماع و راهپیمایی مسالمت آمیز در مخالفت با تصمیم های اسرائیل تاکید شده است.
قطعنامه درحمایت از ملت فلسطین را کویت پیشنهاد نموده بود. در همین حال، نماینده کویت پس از وتوی این قطعنامه توسط امریکا گفت: "پیامی که این شورا امروز فرستاد این است که یک قدرت اشغالگر از قوانین بین المللی مستثنی شده است".
"ناصر العتیبی" نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد پس از اینکه امریکا قطعنامه پیشنهادی این کشور را در حمایت از ملت فلسطین، در شورای امنیت وتو کرد، افزود: ناتوانی شورای امنیت در انجام مسئولیت هایش اوضاع را در سرزمین های اشغالی بحرانی تر می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала