دانشمندان روسی کمپیوتر کوانتومی می سازند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان روسی کمپیوتر کوانتومی می سازند
دانشمندان روسی کمپیوتر کوانتومی می سازند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه اجرای پروژه جدید برای ایجاد یک کامپیوتر کوانتومی را آغاز می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این پروژه توسط کنسرسیوم به اصطلاح کوانتوم اجرا می شود.شورای علمی و فنی بنیاد مطالعات پیشرفته ، برنامه هایی ایجاد یک کامپیوتر کوانتومی در روسیه در سال 2018-2021 را تصویب کرد.
به طور خاص، دانشمندان قصد دارند کامپیوتر کوانتومی 50 کیلواتی را بر اساس اتم های خنثی و مدارهای مجتمع نوری ایجاد نمایند.
یک تن از نمایندگان این پروژه به رسانه ها گفت: "آغاز این پروژه به صورت مرحله به مرحله اجرا می شود، در حال حاضر، بخش " فیزیکی" " پروژه دردانشگاه دولتی مسکو بنام " لومونوسوف، با شرکت دانشگاه تخنیکی دولتی مسکو به نام "باومن" و انستیتوت فیزیکی- تخنیکی آکادمی علوم روسیه، درمرحله اجرا قرار دارد.
او همچنین اضافه کرد که جهت اصلی کار- ساخت یک نشان دهنده شبیه ساز کوانتومی اپتیک بر اساس دو تکنولوژی اصلی برای اجرای کامپیوترهای کوانتومی است. تکنولوژی نخست — چیپ های فوتونی، و تکنولوژی دوم — اتم های خنثی می باشد. 

انتقال اطلاعات کوانتومی در مسافت 1,2 هزار کیلو متر - اسپوتنیک افغانستان
انتقال اطلاعات کوانتومی در مسافت 1,2 هزار کیلو متر

"شرکت کنندگان پروژه خاطر نشان می سازند که بخشی از وظایف فنی را می توان با خرید تجهیزات خارجی انجام داد، اما اولویت اساسی در ساخت این تخنیک راه اندازی پروژه های اضافی بر اساس عناصر داخلی در نظر گرفته شده.
قدرت کامپیوترهای کوانتومی بسیار بیشتر از کامپیوترهای معمولی امروزی است که براساس واحدهای اطلاعاتی به نام بیت کار می‌کنند که فقط می‌توانند مقادیر صفر یا یک را به خود اختصاص دهند.
به عبارت دیگر، پردازنده های کوانتومی از کوبیت ساخته شده‌اند که می‌توانند مقادیر صفر و یک و یا هر دو را همزمان به خود اختصاص دهند.
شرکت کنندگان در این پروژه گفتند: "هم زمان با پروژه جدید ، کار ها برای گسترش کنسرسیوم برای روی ایجاد یک کامپیوتر کوانتومی چند کوبیتی را انجام خواهند داد. شرکت کنندگان جدید از میان مصرف کنندگان علاقه مند، سازمان های تحقیقاتی و موسسات توسعه ای نیز به آنها خواهند پیوست.
علاوه بر توسعه بیشتر سیستم کوانتومی، متخصصان همچنین امکان استفاده عملیاز آنرا نیز بررسی و مطالعه خواهند کرد

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала