افشای مشکل امنیتی جدید فیسبوک در حفظ اطلاعات شخصی کاربران

© REUTERS / Dado Ruvicکشف مشکل امنیتی جدید فیسبوک در حفظ اطلاعات شخصی کاربران
کشف مشکل امنیتی جدید فیسبوک در حفظ اطلاعات شخصی کاربران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معلوم شده است که شرکت Aggregate IQ کانادایی، اطلاعات شخصی هشتصد هزار کاربر شبکه های اجتماعی را جمع آوری و ذخیره نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، فایل های حاوی آدرس های خانه، تلفن ها و ایمیل ها کاربران با کمک نرم افزاری به دست آورده می شود که می توان توسط آن لایک ها و کامنت ها در فیسبوک را کنترل و پیگیری کرد. فیسبوک بلافاصله پس از این افشاگری حذف اپلیکیشن های بدنام را آغاز کرد.
قضیه از هک اطلاعات کاربران فیس‌بوک از سوی شرکت خصوصی کمبریج آنالتیکا شروع شد که رئیس آن مِرسر، به سفارش ستاد انتخاباتی ترامپ انجام داده و پس از آنالیز در اختیار وی قرار داده است.
این شرکت همراه با فیسبوک متهم شده‌ بودند که در یک معامله تجارتی، اطلاعات شخصی مربوط به میلیون‌ها کاربر را در سال 2016 برای استفاده در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در امریکا به بهره‌برداری سیاسی سپردند. 

کمبریج آنالیتیکا متهم شده بود که در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اطلاعات بیش از 78 میلیون کاربر فیسبوک به نفع دونالد ترامپ استفاده کرده است.
مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیر اجرایی فیس بوک که امتیاز شبکه اینستاگرام را نیز در اختیار گرفته، اخیراً به کمیته تحقیق کنگره احضار شده و در حضور خبرنگاران به پرسش‌های سناتورها و نمایندگان پاسخ داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала