تمایل بشار اسد به دیدار با کیم جونگ اون

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر تمایل بشار اسد به دیدار با کیم جونگ اون
تمایل بشار اسد به دیدار با کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای دیدار از کوریای شمالی و گفت‌وگو با رهبر این کشور ابراز تمایل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Rodong Sinmun، این روزنامه چاپ کوریای شمالی امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: بشار اسد برای دیدار از کوریای شمالی و گفت‌وگو با رهبر این کشور ابراز تمال کرده است.
براساس این گزارش اسد در این دیدار به روابط دوستانه میان دمشق و پیونگ‌یانگ که در زمان پدرش حافظ اسد بنیان‌گذاری شده اشاره کرده و گفته است که به اعتقاد وی دو کوریا باید یک روز با هم متحد شوند.

سفر لاوروف به کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
سفر لاوروف به کوریای شمالی

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه همچنین قول داده است که از روند سیاسی کوریای شمالی حمایت کند و روابط دوستانه میان دو کشور را تقویت کند.
یادآوری می‌کنیم که شکایت اصلی جامعه بین المللی از پیونگ یانگ، آزمایشات هسته‌ای است. در عوض کوریای شمالی از تمرینات نظامی ایالات متحده امریکا و متحدانش به ویژه کوریای جنوبی در مزرهای خود ناراضی است.
اخیراً کوریای شمالی اعلام کرد که به دنبال از بین بردن پایگاه هسته‌ای خود است که این کار کوریای شمالی موجب گرم شدن موقت در گفت‌وگو با واشنگتن شد. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برای دیدار و بحث در مورد ثبات روابط برنامه‌ریزی کرده بودند. با این حال، هفته گذشته رئیس جمهور امریکا حاضر به شرکت در این اجلاس نشد.
بعداً اطلاعات در مورد بازگشت و آماده سازی جلسه بین دو روسا ظاهر شد همچنان یک هیت بلند رتبه از کوریای شمالی وارد ایالات متحده امریکا شد و با وزیر امور خارجه امریکا در باره آمادگی برای این نشست که در تاریخ 12 جون در سنگاپور برگزار می‌شود بحث و گفت‌وگو کردند.
روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که این نشست در تاریخ 12 جون در سنگاپور برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала