3.7 میلیون کودک در افغانستان از آموزش بازمانده اند

© Sputnik / Zuhal Sarhad3.7 میلیون کودک در افغانستان از آموزش بازمانده اند
3.7 میلیون کودک در افغانستان از آموزش بازمانده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل وضعیت بد امنیتی افغانستان و بحران روان این کشور 3.7 میلیون کودک در افغانستان از آموزش محروم شده‌اند.

مسدود شدن بیش از 1000 مکتب در سراسر کشور - اسپوتنیک افغانستان
مسدود شدن بیش از 1000 مکتب در سراسر کشور
به گزارش اسپوتنیک، صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد، که بیش از 3.7 میلیون کودک در افغانستان به دلیل مشکلات امنیتی به خدمات آموزشی دسترسی ندارند.

شمار این کودکان نزدیک به نیمی از تمام کودکان افغانستان را تشکیل می‌دهد.

براساس این گزارش، 60 درصد از کودکان بازمانده از آموزش در افغانستان را دختران تشکیل می‌دهند و برخی از ولایت‌های افغانستان از جمله کندهار، وردک، پکتیا، زابل و ارزگان شمار کودکانی که به مکتب نمی‌روند به 85 درصد می‌رسد.

میرویس بلخی سرپرست وزارت آموزش و پرورش افغانستان که در انجام این تحقیقات شریک بوده در این باره می گوید، که 44 درصد از کودکان افغانستان از رفتن به مکتب محروم هستند و 2.2 میلیون نفر از آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

عادله خدر نماینده یونیسف در افغانستان نیز گفت، که تلاش ها تنها در فرستادن کودکان به مکتب نباید خلاصه شود و برقراری ثبات و امنیت پایدار برای آموزش دانش‌آموزان تاکید کرد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این غلام فاروق وردک وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش افغانستان به اتهام اختلاص توسط بعضی افراد بلند رتبه دولتی افغانستان متهم شده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала