آیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟

© AFP 2023 / Jewel Samadآیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟
آیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان، از حضور یکی از پسران اسامه بن‌لادن، سرکرده سابق شبکۀ القاعده در ولایت بدخشان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، «فضل عظیم زلمی مجددی» وکیل مردم بدخشان در مجلس نمایندگان افغانستان گفته است که: بر اساس گزارش‌هایی که از منابع محلی، جنبش‌های مردمی و منابع موثق در ولسوالی "کران و منجان" به وی رسیده، یکی از پسران اسامه بن‌لادن به نام عبدالله در این ولسوالی حضور دارد.
به گفته مجددی، عبدالله از راه چترال که بدخشان را به پاکستان وصل می‌کند با حمایت طالبان مستقر در این ولسوالی ، وارد کران و منجان شده است.
این عضو مجلس نمایندگان افغانستان، ولسوالی کران و منجان را نقطه استراتژیک و دروازه شمال افغانستان دانست که طالبان از پاکستان و ولایت نورستان به این منطقه وارد و به اقداماتی در بدخشان و سایر ولایت‌های شمالی افغانستان دست می‌زنند. 

روزنامه با تصویر اوسامه بن لادن در زمینه کاخ سفید آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
پسر بن لادن: انتقام پدرم را میگرم

این در حالی است که دو شب پیش، منطقه دره منجان مربوط به ولسوالی کران و منجان به تصرف نیرو‌های مردمی این شهرستان درآمد.
به گفته این عضو مجلس نمایندگان افغانستان، یک فرمانده ارشد طالبان به نام‌های "ملا جمعه گل" که جنگجویان خارجی را در رسیدن به بدخشان همکاری می‌کرد، نیز به اسارت جنبش‌های مردمی در آمده است.
مجددی از حکومت مرکزی افغانستان می‌خواهد که با حمایت از جنبش‌های مردمی شهرستان کران و منجان و دو ولسوالی دیگر این ولایت را از وجود طالبان و جنگجویان خارجی پاکسازی کنند.
این عضو مجلس نمایندگان، ولسوالی کران و منجان را نقطه استراتیژیک و دروازه شمال دانست که طالبان از پاکستان و ولایت نورستان به این منطقه وارد و به اقداماتی در بدخشان و سایر ولایات شمالی افغانستان دست می‌زنند.
این در حالی است که دو شب پیش، منطقه دره منجان مربوط به ولسوالی کران و منجان به تصرف نیروهای مردمی این ولسوالی درآمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала