پاکستان: امریکا داعش را به مرز های افغانستان منتقل کرد

© AP Photo / Anjum Naveedپاکستان: امریکا داعش را به مرز های افغانستان منتقل کرد
پاکستان: امریکا داعش را به مرز های افغانستان منتقل کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا که با شعار آوردن ثبات در افغانستان وارد جنگ با طالبان شد اکنون به دنبال بی ثبات کردن منطقه می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت پاکستان در گزارشی مفصل اعلام کرد، داعش بیشترین سهم را در گسترش ناامنی در این کشور دارد.
سرویس امنیت پاکستان در گزارشی 87 صفحه‌ای هشدار داد امریکا داعش را به مرز افغانستان و پاکستان منتقل کرده است تا این کشورها را به سوریه‌ای دیگر تبدیل کند.
در این گزارش همچنین به بازگشت مهاجرین افغان، تغذیه مالی تروریست‌ها، نیروی ضربتی، سخنرانی علیه ادیان دیگر و گسترش داعش در مناطق مرزی افغانستان نزدیک به پاکستان نیز اشاره شده است.
سال گذشته گروه داعش مسئولیت عملیات‌های تروریستی در روز قدس را پذیرفت و عکس عامل انتحاری انفجار کویته را منتشر کرد.
داعش پاکستان در سال 2014 بنیان نهاده شد و بعد از مطرح شدن نظریه تشکیل ولایت خراسان به افغانستان نیز نفوذ پیدا کرد. 

داعش به افغانستان و پاکستان نقل و مکان کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
داعش به افغانستان و پاکستان نقل و مکان کرده اند

داعش با کمک لشکر‌ جهنگوی، طالبان و القاعده در حال افزایش نفوذ خود در پاکستان است این در حالی است که وزارت داخله پاکستان اعلام کرد: بیشترین عملیات‌های تروریستی در این کشور مربوط به داعش می‌باشد که البته در برخی موارد به نام لشکر جهنگوی و طالبان تمام شده است.
از سوی دیگر، جنرال اسددرانی رییس پیشین سازمان استخبارات اردوی پاکستان (آی.اس.آی) ناامنی در افغانستان را بخشی از بازی کلان امریکا در منطقه دانست.
این جنرال متقاعد پاکستانی تصریح کرد که امریکا برای کنترول بهتر منطقه و ایجاد بی ثباتی تلاش می‌کند تا حضورش در افغانستان را حفظ کند.
وی ادامه داد: به همین دلیل امریکا مخالف برقراری صلح در افغانستان است زیرا صلح در منطقه و جهان به نفع منافع استراتیژیک امریکا نیست.
رییس پیشین آی.اس.آی پاکستان اظهار داشت: در صورت برقراری ثبات در منطقه چین خواهد توانست تا از منابع سرشار افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی بیشتر و بهتر استفاده کند.
وی افزود: اما امریکا به دلیل موقعیت دور جغرافیه یی از منابع یاد شده محروم خواهد شد و در توسعه اقتصادی از چین عقب خواهد ماند، به همین دلیل امریکا به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است.
جنرال درانی با اشاره به کشته شدن ملااختر محمد منصور در حمله هوایی امریکا گفت: رهبر پیشین طالبان به دلیل صلح خواهی از سوی امریکایی‌ها از سر راه برداشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала