اعتراف امریکا به ساخت سلاح هسته‌ای علیه روسیه

© Photo / Public domainنظر: امریکا حتی یک قدم هم به آستانه جنگ هستوی نزدیک نشده است
نظر: امریکا حتی یک قدم هم به آستانه جنگ هستوی نزدیک نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا امکانات احتمالی ساخت تسلیحات هسته ای علیه روسیه را به فاش ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Warrior Maven، میشل بالدانزا سخنگوی پنتاگون به رسانه ها گفته است که: ایالات متحده در مورد نیازبرای ساخت سلاح های هسته‌ای کم قدرت تصمیم خود را گرفته و برنامه ریزی های خود را برای ایجاد این نوع سلاح آغاز کرده است
علاوه براین شورای سلاح های هسته ای ایالات متحده نشستی را در این خصوص برگزار و پیش نویس طرح گسترش اسلحه نامبرده را تصویب کرد.
نماینده وزارت دفاع پنتاگون خاطر نشان ساخت که، شورا، موافقت نموده است تا جوازنامه مربوط را به دفتر امنیت ملی کشور برای انجام مطالعات مربوط در زمینه ساخت ، هزینه و حجم سلاح هسته‌ای کم قدرت صادر نماید.
مدیر پروژه اطلاعات بر روی سلاح های هسته ای فدراسیون دانشمندان امریکا — هانس کریستنسن در پاسخ به این گزارش، جزئیات مربوط به پیش نویس ساخت اولیه کلاهک هسته ای جدید را به رسانه اعلام کرد.
به گفته وی، W76-2 بر اساس گروپ کلاهک هسته ای W76-1 با حذف سوخت هسته ای (اورانیوم، لیتیم و دیتریوم) ایجاد خواهد شد.
در نتیجه، تنها مولیکول پلوتونیوم از کلاهک های قبلی باقی خواهد ماند و تولید انرژی سلاح های جدید از 100 به 5 تا 6 کیلو تن TNT کاهش داده خواهد شد. به گفته کریستنسن این امر به مراتب آسانتر از ساخت کلاهک هسته‌ای جدید است.
کلاهک هسته‌ای اصلاح شده مانند گذشته برای پرتاب راکت های بالیستیکی Trident D5 در نظر گرفته شده.انحراف احتمالی دایره ای آن 130 تا 180 متر است. کریستنسن معتقد است که سلاح جدید با یک بمب هدایت شونده B61 Mod 12 تکمیل خواهد شد.
براساس آخرین سند از موضع سیاست هسته ای ایالات متحده، این کشور درنهایت قصد دارد کلاهک های هسته ای تاکتیکی کم قدرت را در واکنش به تهدیدات روسیه و چین ایجاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала