ویدیوی دادخواهی افسر پولیس در حضور وزیر داخله افغانستان، غوغا برپا کرد

© Photo / وزارت امور داخلهویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان
ویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویدیویی که در آن یک افسر پولیس افغان از بی‌کفایتی و بی‎اعتنایی مقامات فرماندهی پولیس کابل به وزیر داخله شکایت می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی غوغا برپا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از نشر گزارش آریانانیوز در پیوند به شکایت یک افسر در مورد بی اعتنایی از حکم وزیر امور داخله مدیر و معاون مبارزه علیه تروریزم فرماندهی 101 پولیس از سوی وزیر داخله احضار شده اند.

طارق، افسر پولیس ملی افغان است که از دو سال بدینسو با وجود داشتن امر وزیر داخله، نمی‌تواند شامل وظیفه شود، می‌گوید که عبدالستار غرنی، مدیر مبارزه علیه تروریزم فرماندهی پولیس کابل، به فرمان وزیر داخله بی‌اعتنایی نموده و آنرا دور انداخته است.

این افسر پولیس به گفته خودش "اولاد غریب" است ادعا دارد که با وجود پافشاری و عذر و زاری وی، این مقام امنیتی هیچ توجهی به وی نکرده است و این افسر با انکار مدیر مبارزه علیه تروریزم فرماندهی پولیس کابل مواجه شده است.

ظاهراً مدیر مبارزه با تروریزم فرماندهی پولیس کابل در پاسخ به گفته‌های این افسر و متهم‌شدن به سرپیچی از دستورات نظامی از جانب ویس احمد برمک، وزیر داخله افغانستان، جواب قناعت بخشی داده نتوانسته است.

این گفتگوها تا نیم ساعت ادامه پیدا می‌کند و حاضرین نیز به نتیجه‌یی نمی‌رسند، اما وزیر امور داخله بر ادامه بررسی‌ها تاکید می‌ورزد و هشدار می‌دهد که سرپیچی از حکم وزیر، برخورد قانونی در پی خواهد داشت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با استقبال از این اقدام وزیر داخله افغانستان نوشته اند که با وجود چنین مقامات در سطح رهبری وزارت داخله، اعتبار و امید مردم نسبت به پولیس ملی بیشتر خواهد شد.

یکتن از کاربران شبکه فیسبوک در پای این ویدیو نوشته است که مدیر و معاون مبارزه علیه تروریزم فرماندهی پولیس کابل از وظایف شان سبکدوش شده، با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد:

یک کاربر دیگر انترنت با از اینکه وزیر داخله، صدای مردم غریب را شنیده است، ابراز سپاس نموده است:

 آرش صدیقی، یک تن از جوانان افغان با تشکری از تلویزیون آریانا نیوز به دلیل نشر این گزارش، خواسته است تا این قضیه دنبال شود و حق به حقدارش برسد:

چندی قبل، هنگامی که وزیر امور داخله برای پاسخگویی به مجلس سنا فراخوانده شده بود، با بیان اینکه تروریستان با موترهای شیشه سیاه وارد پایتخت می‌شوند، گفته بود: زمانی که پولیس موترهای غیرقانونی و شیشه سیاه را متوقف می‌کند، شماری از اعضای شورای ملی می‌کوشند تا این موترها را از بند پولیس رها سازند.

ویس احمد برمک افزوده بود: "اکنون که وزیر امور داخله یا وزارت داخله چهار پنج تن (از موترهای غیرقانونی) را ایستاد کرد، من نام نمی‌گیرم اما بزرگانی که در همین تالار حضور دارند و در شورای ملی در مجلس دیگر می‌آیند و می‌گویند که همین را رها کنید. خوب من منحیث وزیرامور داخله چه کنم؟"

همچنان ویس احمد برمک با تقرر وی به صفت وزیر امور داخله وعده سپرده بود تا فساد را از این وزارت گم کند تا تقرری‌ها در این وزارت بر اساس لیاقت و شایستگی صورت بگیرند.


 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала