نشست قریب الوقوع دونالد ترامپ با کیم جون اون

© AFP 2023 / Behrouz Mehriنامه ترامپ به کیم جونگ این
نامه ترامپ به کیم جونگ این - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است صبح تاریخی 12 جون به وقت سنگاپور اولین نشست ترامپ با کیم جونگ اون برگزار گردد.

به گزارش اسپوتنیک، سکرتر مطبوعاتی کاخ سفید سارا سندرز اعلام کرد: اولین جلسه از دیدار رهبران ایالات متحده و کوریائی شمالی، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در صبح روز 12 جون در سنگاپور برگزار خواهد شد.
او در ادامه افزود: "ما در حال آماده سازی برای اجلاس سران (رئيس جمهور امريکا و رهبرکوریائی شمالی) هستیم. من می توانم به شما بگویم که تیم مشاوران امنیت ملی روزانه به رئيس جمهور در مورد کوریائی شمالی اطلاع می دهند. من همچنین می توانم به شما بگویم که اولین جلسه تاریخی 12 جون در ساعت 09:00 صبح به وقت سنگاپور برنامه ریزی شده است."
سندرز اشاره کرد که آماده سازی نشست به طور فعال جریان دارد. تیم ترامپ در سنگاپور جزئیات نهایی را هماهنگ می کند و تا زمان اجلاس سران این کشور باقی خواهد ماند.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، در شرایطی که دولت کوریای شمالی که با کمبود پول نقد مواجه است، ضرورت دارد که یک کشور خارجی هزینه‌های یک اقامت مطلوب را برای کیم جونگ اون پوشش دهد.

برای مثال رزرو یک سوئیت ریاستی در هوتل پنج‌ستاره فولرتون در یک جزیره خلوت در سنگاپور برای هر شب بیش از 6 هزار دلار هزینه دارد. هوتل Fullerton، که در آن نمایندگان کوریای شمالی قرار است جا به جا شود، یکی از بهترین هوتل های سنگاپور به شمار می آید.

کاخ کیم جونگ اون + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کاخ کیم جونگ اون + ویدیو
این مجموعه 90 سال پیش در یک منطقه کوچک ساخته شده بود که امروز این هوتل دارای 400 اتاق با کلاس بالا است.

نظر به قیمت های جهانی این هوتل بسیار گران قیمت نیست. به عنوان نمونه: یک مجموعه 200 متر مربع که کیم جونگ اون به برایش می خواهد، هزینه یک شبانه روزی اش دو هزار دالر است و اتاق های دیگر برای اعضای دیگر هیئت کوریای تقریبا سه برابر ارزان تر است.

هیئت کوریای شمالی همچنین شاید خواهان تأمین یک هواپیما از سوی یک کشور دیگر نیز بشود.

دو منبع مطلع به واشنگتن‌پست گفته‌اند که ایالات متحده آماده پوشش هزینه‌های این نشست است، اما آن‌ها گفته‌اند که پیونگ‌یانگ ممکن است پرداخت این مبلغ از سوی واشنگتن را به مثابه یک توهین در نظر بگیرند.

بر این اساس، مقام های امریکایی به دنبال درخواست از سنگاپور — کشور میزبان نشست — برای پوشش این هزینه‌ها هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала