فوتبالر مسلمان سیتی، موفق‌ترین مربی بارسلونا را به نژادپرستی متهم کرد

© REUTERS / Jason Cairnduff/Action Imagesفوتبالر مسلمان سیتی، موفق‌ترین مربی بارسلونا را به نژادپرستی متهم کرد
فوتبالر مسلمان سیتی، موفق‌ترین مربی بارسلونا را به نژادپرستی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یحیی توره هافبک پیشین "منچستر سیتی" و بازیکن تیم ملی ساحل عاج گفته است که پرافتخارترین مربی در تاریخ باشگاه "بارسلونا" با وی به دلیل رنگ جلدش رفتار "خشونت‌آمیز" داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس فوتبال، یحیی توره، بازیکن فوتبال اهل ساحل عاج که در تیم‌های مختلف فوتبال چون منچستر سیتی، بارسلونا، موناکو، المپیاکوس و غیره بازی کرده است، گفته است که جوزف گواردیولا (مشهور به پپ گواردیولا) که پرافتخارترین مربی بارسلونا در طول تاریخ این باشگاه است، به دلیل رنگ جلد این فوتبالر با وی رفتار "خشونت‌آمیز" داشته است.

توره گفت: "او در برابر من خشن بود. آیا شما تصور کرده می‌توانید که کسی در بارسلونا چنین برخورد با اینیستا کند؟ برای من سوال پیدا شد که شاید این همه به دلیل رنگ جلدم باشد؟ و من نخستین فردی نیستم که در مورد این تفاوت سخن می‌زنم".

به گفته وی، بعضی اشخاص با افریقایی‌ها به گونه دیگر برخورد می‌کنند. این بازیکن مسلمان ساحل عاجی خاطر نشان ساخته است که گواردیولا همیشه وانمود می‌کرد که او با بازیکنان سیاه‌پوست هیچ مشکل ندارد.

وی گفت: "اگر او گاهی تیمی را که در آن پنج افریقایی باشند، رهبری کند، من برایش کیک می‌فرستم".

این هافبک در ماه می سال جاری از تیم "منچستر سیتی" خارج شد.

پیش از این، وی در 26 جون سال 2007 با قراردادی 10 میلیون دالری به باشگاه بارسلونا پیوست و تجربه‌ای جدیدی را در لالیگا اسپانیا آغاز کرد تا در کنار بازیکنان بزرگی همچون رونالینهو، و اتوو بازی کند. وی در بازی دوستانه‌ای که بارسلونا در سال 2007 در برابر اینتر انجام داد توانست اولین گل خود را برای تیم بارسلونا به ثمر برساند. توره در تاریخ 2 جولای سال 2010 با یک قرارداد پنج ساله به مبلغ 30 میلیون یورو به منچستر سیتی پیوست.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала