برچیدن خیمه‌های پناهجویان افغانستان از مرکز پاریس توسط پولیس + ویدیو

CC BY 2.0 / Evan Bench / Refugeesبرچیدن خیمه‌های پناهجویان افغانستان از مرکز پاریس توسط پولیس + ویدیو
برچیدن خیمه‌های پناهجویان افغانستان از مرکز پاریس توسط پولیس + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فرانسه خیمه‌ها و کمپ‌های خودسرانه پناهجویانی را که عمدتاً شهروندان افغانستان می‌باشند، از مرکز شهر پاریس برچیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، پولیس پاریس حدود 500 تن از پناهجویانی را که در زیر خیمه های کوچک در کنار کانال سن مارتن در قلب شهر پاریس تجمع کرده بودند، به پناهگاه‌های موقت در اطراف شهر پاریس انتقال دادند تا از آنجا بتوانند درخواست‌های پناهندگی شان را دنبال کنند.

شماری از این پناهجویان ابراز آرزومندی کرده اند تا این اقدام سبب پایان بی سرنوشتی آنان شود.
عیسی جان، پناهجوی جوان افغان، از مشکلات پناهجویان شکایت کرده گفت: اکثر کسانی که در این کمپ به سر می‌برند به زبان های فرانسوی یا انگلیسی آشنایی نداشته و با مشکلات فراوان روبرو اند.
ین بروسا، معاون شهرداری پاریس، گفته است: اکثر ساکنان کمپ های پاریس خواهند دید که حق پناهجویی شان از سوی یکی از کشورهای اروپایی پذیرفته می‌شود.
بروسا افزود: غرق شدن دو پناهجو در آب و برخورد خونین میان ساکنان دو کمپ در شهر پاریس سبب شد تا وزارت داخلۀ فرانسه به وضعیت نا بسامان این پناهجویان پی برده و به بستن کمپ‌ها و فراهم آوری پناهگاه به پناهجویان اقدام کند.
پولیس پاریس در سه سال گذشته بیش از 28 هزار پناهجو را از کمپ های خودسر در شهر پاریس اخراج کرده است، اما این وضعیت مانع جریان سیل پناهجویان به این شهر نشده است.

حدود یک هفته قبل نیز پولیس فرانسه کمپ‌های خودساخته صدها پناهجو را که در پاریس زندگی می‌کردند برچید.

قبلاً گزارش شده بود که پناهجویان غیرقانونی از کمپ "میله نار" در حاشیه کانال شمال شرقی پاریس منتظر هستند تا نیروهای پولیس آنها را به مراکز رهایشی موقتی منتقل کنند که همزمان با آن پولیس ضد شورش به حالت آماده باش درآمده بود.
پیش از این رسانه ها گزارش هایی را از درگیری های خشونت‌بار بین پناهجویان افغانستان و افریقایی منتشر کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала