نگرانی واشنگتن از دیدار اسد با رهبر کوریای شمالی

© AP Photo / Lee Jin-manТрансляция выступления лидера КНДР Ким Чен Ына на мониторах сеульского железнодорожного вокзала
Трансляция выступления лидера КНДР Ким Чен Ына на мониторах сеульского железнодорожного вокзала - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام وزارت خارجه امریکا اعلام کرد احتمال دیدار بشار اسد با کیم جونگ اون می‌تواند موضوع نگران‌کننده‌ای برای واشنگتن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام وزارت امور خارجه امریکا روز سه شنبه اعلام کرد احتمال دیدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، می‌تواند موضوع نگران کننده‌ای برای واشنگتن باشد.
روزنامه حزب کارگر کوریای شمالی یکشنبه سوم جون اعلام کرد بشار اسد برای سفر به کوریای شمالی و دیدار با کیم جونگ اون ابراز تمایل کرده است.
طبق گزارش این روزنامه، این ابراز تمایل ماه گذشته در مراسم اعطای اعتبارنامه سفیر جدید کوریای شمالی در سوریه صورت گرفته است. رئیس جمهور سوریه همچنین اعلام کرده است در پی سیاست‌هایی که رهبر کوریای شمالی در پیش گرفته تغییرات مثبتی در ماه‌های اخیر در شبه جزیره کوریا صورت گرفته است. 

تمایل بشار اسد به دیدار با کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
تمایل بشار اسد به دیدار با کیم جونگ اون

این دیپلمات امریکایی در جمع خبرنگاران گفت: "من فکر نمی‌کنم که این (دیدار) سودمند باشد؛ اما ما نمی‌توانیم تایید کنیم که چنین دیداری در واقع برگزار خواهد شد. هر چند کسی مثل بشار اسد و دیدار او از کوریای شمالی موضوعی نگران کننده برای ما است."
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا پس از دیدار با کیم یونگ چول از مقامات ارشد کوریای شمالی که در کاخ سفید برگزار شد، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که طبق برنامه قبلی در روز 12 جون با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در سنگاپور دیدار خواهد کرد.
رئیس جمهور امریکا پس از دیدار 90 دقیقه‌ای خود با کیم یونگ چول در کاخ سفید گفت: امروز دیدار خوبی داشتیم. فکر می‌کنم که این آغاز بزرگی باشد. این نخستین سفر یک مقام کوریای شمالی به کاخ سفید در 18 سال گذشته محسوب می‌شود.
رئیس‌جمهوریامریکا همچنین افزود که انتظار دارد نتایج بسیار مثبتی با کوریای شمالی به دست بیاید و می‌توان نشست سنگاپور را نقطه عطفی در این باره دانست.
این تغییر موضع یکباره از سوی رئیس‌جمهوری امریکا در حالی صورت گرفته است که وی سال گذشته میلادی کوریای شمالی را به چنان حمله هسته‌ای تهدید کرد" که جهان تاکنون نمونه آن را" ندیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала