شرکت بوئینگ از عرضه طیاره‌ها به ایران خودداری کرد

© AFP 2023 / ROSLAN RAHMANشرکت بوئینگ از عرضه طیاره‌ها به ایران خودداری کرد
شرکت بوئینگ از عرضه طیاره‌ها به ایران خودداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت طیاره‌سازی امریکایی بوئینگ با وجود توافق‌های پیشین، از عرضه طیاره‌های ساخت این شرکت به ایران خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس پرس، سخنگوی شرکت طیاره‌سازی امریکایی بوئینگ (Boeing) گفته است: "ما تا هنوز هیچ طیاره‌یی به ایران عرضه نکرده ایم و با در نظر داشت اینکه ما پس از این جواز تجارت با ایران را نداریم، ما طیاره‌یی عرضه نخواهیم کرد".

این در حالیست که سال گذشته شرکت‌های هوایی ایران قرارداد خریداری طیاره‌های بوئینگ را به امضا رسانیده بودند. رسانه‌ها درمورد اینکه ایالات متحده امریکا فروش ۱۰۶ فروند طیاره ایربس به ایران را به تصویب رسانیده است، نیز گزارش‌هایی منتشر کرده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۱۸ خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران شده است.

به تاریخ هشتم می سال جاری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. 

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود. 

قبل از این، روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала