تمایل قطر برای پیوستن به ناتو

© REUTERS / Thomas Whiteخريطة قطر
خريطة قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع قطر، کشورش را یک هم پیمان اصلی ناتو برشمرد و از تمایل آن برای عضویت در این سازمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خالد بن محمد العطیه وزیر مشاور در امور دفاعی قطردر مصاحبه با مجله تخصصی دفاعی «الطلائع»، مجله رسمی وزارت دفاع و نیروهای مسلح قطر، در مورد تمایل قطر برای پیوستن به ناتو صحبت کرد.
او دراین مصاحبه گفت: قطر با ناتو همکاری می کند، این همکاری موثر است و با گذشت هر روز گسترش می یابد و این همکاری به استقرار قطعات ناتو در قطر منجر خواهد شد.
العطیه محاصره قطر را ظالمانه خواند و گفت اگر هر کشور دیگری با چنین محاصره ای روبرو می شد نمی توانست دوام بیاورد.  

وی درباره همکاری با ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: آغوش ما در برابر همه کشورها و نهادهای بین المللی باز است. ما با این سازمان های اروپایی ارتباط داشته ایم و درصدد افزایش همکاری ها هستیم.
قطر با ناتو همکاری دارد به طوری میزبان یکی از قطعات یا یکی از مراکز تخصصی ناتو خواهد بود. دیدگاه ما در مورد عضویت در ناتو مشخص است. اگر شراکت ما با ناتو پیشرفت کند ما به دنبال عضویت کامل در ناتو هستیم.
العطیه در ادامه درباره استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای گفت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق همه کشورهاست. گمان نمی کنم ما در این مورد طرحی در آینده نزدیک داشته باشیم زیرا ما دارای منابع سرشار نفت و گاز هستیم. در مقابل، ما طرح هایی برای استفاده از انرژی های پاک و انرژی صلح آمیز هسته ای داریم.
وی در اخیر گفت: " اتحاد با ناتو میتواند قطر را به مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن کمک کند و همچنین میتواند به عنوان یک ضامن برای امنیت و ثبات در منطقه عنوان شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала