اتحادیه اروپایی: یکجا با روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپایی: یکجا با روسیه
اتحادیه اروپایی: یکجا با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روپیرت شتیرنات (Rupert Sternath) در مقاله منتشره در نشریه «Süddeutsche Zeitung»، چاپ آلمان می نویسد، اروپا به تنهایی به بسیار مشکل توان مقابله با ایالات متحده دارد. اروپا باید با دیگر کشورهای شرکت کننده معامله هستوی با ایران در مبارزه علیه امریکا متحد شود.

شتیفان کورنیلییوس (Stefan Kornelius) در مقاله خود تحت عنوان «غسل آب سرد» بسیار دقیق مساله مناسبات بین اتحادیه اروپایی و امریکا تشریح کرده است. با درنظرداشت سیاست خودخواهانه اداره ترامپ ما واقعاً به وحدت در مسایل سیاست خارجی، اقتصادی و تحریماتی و همچنان در سیاست در عرصه امنیتی ضرورت داریم. برخورد امریکا نسبت به اروپا در آینده قابل پیشبینی به سوی بهبودی تغییر نخواهد کرد، و اگر ما حالا (درچیزهای که من تشریح میکنم) به آنها گذشت نمائیم، در آینده برخورد آنها نسبت به ما فقط بدتر خواهد شد.

روشن است که امریکا در تمام جهان از نقطه نظر نظامی و اقتصادی مسلط است. در اینجا شرکای اروپایی هیچ چیزی جهت مقابله با این کار ندارند. وحدت تمام کشورهای که «برنامه جامع اقدام مشترک» با ایران امضا کرده و همچنان چین و روسیه، ضروری است. اگر سیاستمداران اروپایی بتوانند راجع به این وحدت به توافق دست یابند، پس معتقدم که کشورهای دیگر، از جمله هند و کشورهای آسیای جنوبی و امریکای جنوبی، به این ابتکار خواهند پیوست. از نقطه نظر اقتصادی این کار راه را بروی مواد سوخت و انرژی روسیه به اروپا می گشاید. بازار چین همین حالا، نسبت به بازار امریکا، اهمیت کمتر ندارد و از فیض ابتکار پیکن «یک کمربند، یک راه» همین اکنون اهمیت هرچه بیشتر کسب میکند. تجارت و تبادلات فرهنگی با این کشورها بسیار زود ضایعات از کاهش تبادله کالا با امریکا را جبران میکند. این موضعگیری همچنان لغو فوری تحریمات غیرعادلانه علیه روسیه را پیشبینی مینماید. کریمیا از نقطه نظر تاریخی همیشه بخش روسیه بود و در زمان اتحاد شوروی آن را فقط به خاطر به اوکراین دادند که نیکیته خروشچیف رهبر آن وقت اتحاد شوروی خود اوکراینی بود.

همزیستی مسالمت آمیز ملل مختلف اروپایی در دورنمای درازمدت فقط در صورت ممکن خواهد بود، اگر آنها بتوانند راجع به توازن عادلانه منافع با روسیه به توافق برسند. و بصورت مشخص جرمنی که به روسیه مصائیب زیادی در سال های جنگ جهانی دوم به بار آورده، مکلف است نقش میانجی را بر دوش گیرد. اگر جرمنی به این کار موفق شود، پس این کشور به افزایش بودجه نظامی خود مجبور نخواهد بود و این کشور میتواند وجوه را که برای «جنگ» پیشبینی شده، بصورت هرچه بیشتر معقول، استفاده کند.

اروپا فقط بعد از آن برنده شد که راجع به همزیستی صلح آمیز بعد از امضای سند نهایی اجلاس مشورتی در باره امنیت و همکاری در اروپا به توافق رسید. پس چرا حالا نیز عملکرد به همان روحیه را ادامه نداد.

اگر وحدت فوق الذکر دستیاب گردد، پس ایالات متحده امریکا، با وجود ترامپ، به تجدید بر سیاست خود مجبور خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала