اعزام نیروی نظامی امارات به افغانستان تایید شد

© AP Photo / Musadeq Sadeqاعزام نیروی نظامی امارات به افغانستان تایید شد
اعزام نیروی نظامی امارات به افغانستان تایید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که پیشنهاد امارات متحده عربی برای اعزام نیروی نظامی به افغانستان را بررسی و تایید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، شورای امنیت ملی پیشنهاد امارات متحده عربی را در مورد اعزام نیروهای ویژهی آن کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع به هدف آموزش، مشوره‌دهی و حمایت در مطابق به توافق‌نامه امنیتی افغانستان و ناتو (سوفا) مورد بررسی قرارداده و آنرا تائید نمود.
در خبرنامه ارگ آمده است که: " در نشست شورای امنیت که روز گذشته به ریاست محمد اشرف غنی در ارگ دایر شد،پیشنهاد امارات متحده عربی مبنی بر اعزام نیروی نظامی به افغانستان به بررسی گرفته شده و مورد تایید قرار گرفته است.

در این خبرنامه در مورد تعداد این نیروها و اینکه جدول زمانی اعزام آنها به افغانستان، جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

دولت امارات متحده عربی هم تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است اما جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان هفته پیش گفت امارات و قطر می‌خواهند به افغانستان نیرو بفرستند.

جنرال نیکلسون، هفته گذشته از طریق کنفرانس تلفنی از کابل به خبرنگاران در واشنگتن گفت که کشورهای امارات متحده عربی و قطر پیشنهاد کرده‌‌اند که می‌خواهند به "ماموریت حمایت قاطع" بپیوندند و به افغانستان نیرو بفرستند.

"حمایت قاطع" ماموریت کمک ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان است که سه سال پیش پس از پایان نقش رزمی نیروهای خارجی در افغانستان شروع به فعالیت کرد.

در چارچوب این ماموریت 39 کشور عضویت دارند و هدف آن آموزش، حمایت و مشورت به نیروهای امنیتی افغانستان خوانده شده است.

امارات پس از حمله امریکا به افغانستان در سال 2001، شمار محدودی نیرو به افغانستان فرستاد و این نیروها در هلمند مشغول فعالیت‌هایی در زمینه بازسازی و کمک‌رسانی بودند.

سال گذشته در نتیجه انفجاری در مهمانخانه والی قندهار، پنج دیپلمات این کشور کشته شدند و سفیر امارات در افغانستان نیز در اثر جراحاتی ‌که در این انفجار برداشت، بعدا در امارات جان داد.

امارات در چارچوب ائتلاف به رهبری عربستان در یمن نیز نیرو دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала