افغانستان در مبارزه با فساد ناکام است

© Photo / ارگافغانستان در مبارزه با فساد ناکام است
افغانستان در مبارزه با فساد ناکام است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگار در تازه ‌ترین گزارش خود می‌گوید که تلاش های ضد فساد اداری در افغانستان به مشکلات بی شمار روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مفتش ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار، روز چهارشنبه در تازه ترین گزارش خود ضمن بیان این مطلب، از تلاش های مقامات حکومت افغانستان برای عملی سازی استراتژی ضد فساد ستایش کرده؛ اما عرصه هایی را نیز مشخص ساخته که با "معیارات بین المللی و شیوه های کاری" مطابقت نمی کند.
سیگار، می‌گوید که مقام‌های حکومت افغانستان تنها ده درصد از تعهدات شان را در کار مبارزه با فساد اداری عملی کرده اند و حکومت وحدت ملی، نتوانسته است جلو زورمندان و افراد فاسد را بگیرد.
در بخش دیگر گزارش سیگر، آمده که نقش وزارت دفاع ملی در کار مبارزه با فساد اداری همچون بزرگ ترین وزارت خانه در افغانستان روشن نیست.
در گزارش تازۀ سیگار تأکید شده که مبارزه در برابر فساد اداری در سطح پایین وجود دارد اما در سطح بالای حکومت این مبارزه صورت نمی گیرد.

سیگار: امریکا در آوردن ثبات در افغانستان ناکام شده است - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: امریکا در آوردن ثبات در افغانستان ناکام شده است

بربنیاد این گزارش، نیروهای دولتی افغانستان و بخش قضایی حکومت از پیگرد قانونی افراد قدرت مند دوری می جویند و حتا برخی از جنرالان پیشین وزارت امور داخله که فاسد بودند، پیگرد قانونی نشده اند و با شمار زیادی از نگه بانان شان در شهر گشت و گذار می کنند و نیروهای امنیتی از بازداشت آنان عاجز هستند.
سیگار، بزرگترین مشکل را در کار مبارزه با فساد، ادامه کار عناصر غیرواجد شرایط و به شدت آلوده به فساد در نهادهای کلیدی مبارزه با فساد افغانستان خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала