خواب طولانی خطرناک است

© Fotolia / ComZealخواب طولانی خطرناک است
خواب طولانی خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان جاپانی معلوم نمودند که خواب بیش از حد کوتاه و بیش از حد طولانی در افراد بالای تر از 60 سال خطر ابتلا به زوال عقل و مرگ زودرس را افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی EurekAler در این مطالعه که مدت ده سال ادامه داشت 1517 نفر اشتراک نمودند. در طول این مدت 294 نفر مبتلا به " زوال عقل" شدند و 282 تن دیگر از اشتراک کنندگان تحقیق وفات نمودند. شيوع زوال عقل و مرگ و مير، با محاسبه سن و جنسيت، در افرادي که کمتر از پنج ساعت يا بيشتر از 10 ساعت در روز می خوابیدند، در مقایسه با افرادی که 5 — 6.9 ساعت می خوابیدند بیشتر بود.
پیش ازاین محققان از دانشگاه بولدر،" ایالت کلرادو" معلوم نمودند د تنها چند شب بیداری میتوانند ساعت بیولوژیکی بیش از صد پروتئین مختلف از جمله ترکیبات مرتبط با متابولیسم و قند خون را برهم بزند.
دانشمندان در این آزمایش 6 مرد سالم زیر 30 سال را شامل نمودند. آنها در جریان شش روز در شرایط " قرنطین" زیر نظارت پزشکان قرار گرفتند: فعالیت آنها، رژیم غذایی، خواب و میزان دریافت نور ثبت شد. دو روز اول شرکت کنندگان براساس برنامه معمول زندگی می کردند، سپس به تدریج به حالت مخالف منتقل شدند: فعالیت و تغذیه — در شب، هشت ساعت خواب — در روز.
هر چهار ساعت کارشناسان آزمایش خون این افراد را انجام دادند. دستگاهی که در دانشگاه بولدر توسعه یافته، به آنها داد تا "جدول زمانی" کار بیش از هزار پروتئین را دریابند. معلوم شد که تغییر رژیم منجر به تغییر شکل ترکیب شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала