از گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند

© AP Photo / Felipe Danaاز گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند
از گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سال 2017، وقتیکه رئیس جمهور ترامپ قوماندانی پنتاگون را بر دوش گرفت و اردوی امریکا با گروه «دولت اسلامی» (داعش – سازمان ممنوع در روسیه – تبصره مدیریت مسوول) و غیره جنگجویان در خارجی مبارزه میکرد، امریکایان در جریان عملیات جنگی تقریباً 500 نفر از باشندگان ملکی را به قتل رسانده اند.

میسی رایان (Missy Ryan) در مقاله منتشره در روزنامه «واشنگتن پست» در ادامه مینویسد، این نتیجه گیری در گزارش ارایه شده که در روز جمعه منتشر گردیده است.

در تحقیقات که به سفارش کانگرس انجام شده، وزارت دفاع امریکا خبر داده که ضمن بررسی داخلی، وزارت راجع به موثقیت اظهارت در باره این حوادث که در افغانستان، عراق، سوریه و یمن رخ داده، نتیجه گیری نموده است. مطابق نتیجه گیری های گزارش، 169 نفر ملکی دیگر زخمی شده اند.

© AP Photo / U.S. Air Force, Shawn Nickelاز گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند
از گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند - اسپوتنیک افغانستان
از گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند

ولی سازمان های مدافع حقوق بشر و متخصصین در عرصه حقوق اعلام میدارند که پنتاگون ارقام تلفات در بین مردم ملکی در نتیجه ضربات هوایی و غیره انواع فعالیت های جنگی را شدیداً کاهش میدهد، به خاطریکه سیستم تحقیق چنین حوادث و محاسبه کشته شدگان کامل نیست.

دافنی ایویاتار (Daphne Eviatar) از شعبه امریکایی سازمان «عفو بین الملل» در اعلامیه خود اظهار داشت:« وزارت دفاع عقیده دارد که اکثریت اعلامیه ها راجع به تلفات در بین مردم ملکی بدون بررسی شایان اعتبار نیستند. از همینرو ارقام واقعی تلفات در بین مردم ملکی را بطور جدی کم نشان میدهد».

ولی سازمان « Airworths» با استفاده از معلومات در شبکه های اجتماعی و منابع دیگر خبر داده که ایالات متحده امریکا در سال 2017 در جریان ضربات بر عراق و سوریه حداقل شش هزار باشنده ملکی را به قتل رسانده است.

ولی پنتاگون میگوید که تمام قوانین جنگ، از جمله، آنچه که به دفاع از مردم ملکی مربوط میگردد، مراعات میکند. قوماندانی نظامی، از جمله، جیمس میتیس وزیر دفاع، اعلام میدارد که فعالیت های محاربوی امریکا علیه گروه های بی رحم افراد مسلح با دقت عالی انجام میگردند.

زمانیکه در این گزارش تشریح شده، امریکا از نیروی هوایی در موصل عراق و رقعه در سوریه فعالانه از نیروی هوایی استفاده میکرد و این شهرها را به ویرانه مبدل ساخته اند. این هردو عملیات در محلات مسکونی پرجمیعت شهری انجام شده اند.

به گفته پنتاگون، این وزارت یکجا با متحدان خود در سال 2017 بیش از 10 هزار ضربه بر «دولت اسلامی» وارد آورده اند. این عملیات بسیار وسیع نیروهای هوایی بود که در جریان آن نیروهای کشف و نظارت با مشکلات جدی مواجه شدند.

در گزارش همچنان راجع به عملیات هرچه بیشتر شدید هوایی در افغانستان، جای که قوماندانی امریکا اختیارات نو راجع به مبارزه با طالبان و راجع به حمایت هوایی از نیروهای افغان کسب نموده، تذکر بعمل آمده است.

رایان گودمن (Ryan Goodman) پروفیسور فاکولته حقوق پوهنتون نیویارک که قبلاً مقام مهم در پنتاگون داشت، در مقاله نوشته شده اخیر میگوید که کاستی عمده احصائیه نظامی — سطح بلند موانع است که باید آنهایی که راجع به تلفات اتباع ملکی خبر میدهد، آن را پشت سر بگذارند. نظامیان بلند پایه ثبوت های موثق راجع به حوادث قتل مردم ملکی مطالبه میکنند.

گودمن در مقاله خود گفته که در گزارش معلومات که کانگرس راجع به حوادث تائید شده قتل و آن موارد مطالبه میکند، وقتیکه «ظن اساسمند» راجع به کشته شدن مردم وجود داشته باشد، وجود ندارد.

او اعلام داشت:«من باور دارم که وزیر دفاع میتیس و کانگرس میخواهند تعداد دقیق حوادث را بدانند، وقتیکه مردم ملکی کشته شده باشند. ولی در گزارش چنین معلومات وجود ندارند.
تبصره های خوانندگان

Borderlines

با انجام دادن هزارن پرواز و پرتاب نمودن هزارن بمب بر شهرهای پرجمیعت، جای که خانواده ها فقط در زیرخانه ها پنهان شده میتوانند، نظامیان با دورویی راجع به کشته شدن 500 نفر مردم بی گناه ملکی اعلام میدارند. گمان نمی رود که ارقام واقعی را کدام وقتی خواهیم دانست، اما وقتیکه 500 را ضرب 500 نمود، این به واقعیت نزدیکتر خواهد بود. امریکایان به عدم آگاهی راجع به این گزارش، نسبت به آنکه دروغ را بخوانند، ترجیح میدهند.

© AP Photo / Vahid Salemiاز گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند
از گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند - اسپوتنیک افغانستان
از گزارش پنتاگون: نظامیان امریکایی در سال 2017 50 شخص ملکی را کشته اند

Alusna
سیاست محافظه کاران نو تعویض اجباری رژیم ها در یک عده کشورهای شرق نزدیک می باشد. در سال 2002 در این فهرست عراق، ایران، سوریه، لیبیا و سودان قرار گرفتند. در تاریخ بشریت هیچگاهی حمله یک کشور بر کشور دیگر با اشغال بعدی به همزیستی مسالمت آمیز منجر نشده است.

© AP Photo / Jerome Delayامریکا باید هر ده سال بر کدام کشور کوچک تجاوز نماید
امریکا باید هر ده سال بر کدام کشور کوچک تجاوز نماید - اسپوتنیک افغانستان
امریکا باید هر ده سال بر کدام کشور کوچک تجاوز نماید

در اولین شب مداخله امریکا در عراق در سال 2003 در جریان بمبارد بغداد 6612 زن و طفل کشته شدند. حالا تعداد کشته شدگان در عراق از یک میلیون تجاوز میکند. آیا گزارش راجع به کشته شدن 500 باشنده ملکی شرم اور نیست؟؟

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала