پیش‌گیری تکنالوژی روسیه از امریکا

© Photo / Vitaly V. Kuzminپیش‌گیری تکنالوژی روسیه از امریکا
پیش‌گیری تکنالوژی روسیه از امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس امریکایی از مرکز تحلیلی نیروهای دریایی امریکا گفته است که روسیه در زمینه جنگ الکترونیک جلوتر از امریکا است و برای امریکا زمان نیاز است تا با روسیه در این زمینه برابری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال C4ISRNET، ساموئل بندت کارشناس امریکا مرکز تحلیلی نیروهای دریایی امریکا گفته است که روسیه در جنگ الکترونیک جلوتر از ایالات متحده امریکا است و اگر امریکا بخواهد خود را با روسیه در جنگ الکتروتیک مساوی و یا برابر کند نیاز به زمان دارد.

تکنالوژی جدید رادیو الکترونی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تکنالوژی جدید رادیو الکترونی روسیه

به گفته این کارشناس امریکایی، سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه یک تکنالوژ پیشرفته و بالغ است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این تکنالوژِی پیشرفته در حال توسعه است.
ساموئل بندت می‌گوید: "تکنالوژِی امریکایی امکان داشت که از اتحاد جماهیر شوروی پیشی می‌گرفت، اما ایالات متحده امریکا یک بخش بزرگی از این تکنالوژِی (جنگ الکترونیک) به علت عدم تهدید از مسکو متوقف کرد. در نتیجه در چند سال گذشته ایالات متحده امریکا با عدم توانایی در مقابله با روسیه در جنگ پیچیده الکترونیکی با استفاده از آنها مواجه شده اند".
بندت اضافه کرد: روسیه در حال اعمال "دفاع چند لایحه" در سوریه است، مکانی که با سیستم " جنگ الکترونیک" رادارهای هشدار دهنده و سیستم های دفاع هوایی مانند پانتسیر-اس۱ عمل می کنند. این کارشناس معتقد است که این تاکتیک تثبیت شده است.
به گفته بندت، ارتش روسیه در سوریه و در دریای سیاه فعالانه سیگنال های الکترونیکی طیاره‌ها و راکت‌های غربی را دریافت کرده و تجزیه و تحلیل می کند.
وی تاکید کرد: این یک تهدید اصلی برای سلطه به تکنالوژی غرب است، زیرا سیستم های"جنگ الکترونیک" روسیه می‌توانند روش های مبارزه با تجهیزات نظامی امریکا را با تمرکز بر سیگنال های الکترونیکی فرا بگیرند.
این کارشناس گفت: امریکا می‌تواند شکاف موجود در تکنالوژی با روسیه را کاهش دهد که این امر نیاز به زمان دارد.
جنگ الکترونیک یا جنگال (کوتاه‌شده جنگ الکترونیک) اصطلاحی نظامی و بیانگر کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس در نبردهاست و شامل ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود (استراق سمع) گفتگوهای دشمن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала