ترس امریکا از بازگشت بمب‌افکن "نفرین" روسی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichترس امریکا از بازگشت بمب‌افکن "نفرین" روسی
ترس امریکا از بازگشت بمب‌افکن نفرین روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت، دوربرد و دارای بال متحرک روسی توپولوف – ۲۲ ام۳ مجهز به راکت کروز اکس – ۳۲ می‌شود که این کار پایگاه‌های ناتو در سراسر جهان را به مثل دوران جنگ سرد، آسیب‌پذیر خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی نشنل انترست The National Interest با نشر یک مطلب درمورد بازگشت بمب‌افکن TU-22M3 روسیه نوشته است که در دوران جنگ سرد این بمب‌افکن و راکت‌های آن "نفرین" نیروهای دریایی ایالات متحده امریکا بودند. نشنل انترست نوشته است: "در حالیکه راکت عظیم X-22 برای از بین بردن کشتی‌های طیاره‌بر امریکایی طراحی شده بود، راکت جدید X-32 چنانکه احتمال می‌رود جهت از تخریب اهداف بزرگ‌تری به شمول پل‌ها، مراکز نظامی، مراکز انرژی و دیگر اماکن بزرگ در فاصله‌های دور، طراحی شده است".

این نشریه نوشته است که راکت X-32 قادر به از بین بردن "تمام اهداف استراتژیک در اروپا" می‌باشد. در ادامه آمده است: "بروز رسانی این طیاره عظیم راکتی را قادر می‌سازد تا پایگاه‌های متحدین را در سراسر منطقه اتلانتیک شمالی هدف قرار دهد، چنانکه در گذشته در دوران جنگ سرد بود".

نشریه خاطر نشان ساخته است که جنگنده‌های چند منظوری امریکایی گرومن اف-۱۴ تامکت (Grumman F-14 Tomcat) که برای رهگیری توپولوف-۲۲ ام۳ در نظر گرفته شده بودند، از تسلیحات خارج شده اند، و تعداد جنگنده‌های بوئینگ اف/ای-۱۸ سوپر هورنت که جاگزین آن‌ها شده اند، کافی نیست.

در اخیر مطلب منتشر شده توسط نشریه تحلیلی امریکایی آمده است: "تهدید بمب‌افکن که در طول ۲۵ سال اخیر وجود نداشت، بازگشته است".

قرار است بمب‌افکن TU-22M3 تا ماه اکتوبر سال جاری راکت X-32 را بدست آورد. در حال حاضر در تسلیحات روسیه از ۲۰ الی ۳۰ فروند بمب‌افکن توپولوف — ۲۲ ام، وجود دارند که منتظر مدرنیزه‌شدن و تغییر کردن به توپولوف — ۲۲ ام۳ می‌باشند.

راکت کروز X-32 دارای دوربرد ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلومتر و سرعت ۴ الی ۵ هزار کیلومتر در ساعت می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала