از تروریزم نباید به عنوان ابزاری برای تحقیق سیاست خارجی استفاده شود

© Sputnikاز تروریزم نباید به عنوان ابزاری برای تحقیق سیاست خارجی استفاده شود
از تروریزم نباید به عنوان ابزاری برای تحقیق سیاست خارجی استفاده شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با وزیر دولت در امور نیروهای مسلح بریتانیا تاکید کرده است که از تروریزم نباید به عنوان ابزاری برای تحقق سیاست خارجی استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی که به بریتانیا سفر کرده، روز چهارشنبه با مارک لنکستر وزیر دولت در امور نیروهای مسلح بریتانیا در مقر وزارت دفاع آن کشور دیدار کرد.

افزایش بی سابقه کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش بی سابقه کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان

در این دیدار، آقای لنکستر از ادامه‌ کمک‌های بریتانیا برای افغانستان و قوای مسلح کشور اطمینان داد.
داکتر عبدالله نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان، امنیت را یک چالش عمده در افغانستان خواند.
وی به مبارزه مشترک علیه دهشت‌افگنی از سوی کشورهای منطقه تاکید نمود و علیه استفاده‌ ابزاری از تروریزم برای تحقق اهداف سیاست خارجی هشدارداد.
مقام‌های امریکایی و افغانستان بارها تاکید کرده اند که گروه‌های تروریستی در پاکستان پناهگاه امن دارند و پاکستان از این گروه‌ها به عنوان ابزار سیاست خارجی خود استفاده می‌کند. مساله ای که اسلام‌آباد آن را به شدت رد می‌کند.
وزیر دولت در امور نیروهای مسلح بریتانیا در دیدارش با داکتر عبدالله بیان داشت که حضور و کمک‌های کشورش برای افغانستان از حمایت مردم بریتانیا برخوردار است و حکومت بریتانیا از روندهایی که توسط افغان‌ها مدیریت شود حمایت می‌کند و خواهان همکاری مشترک منطقه‌ای برای استقرار صلح و ثبات است.
در این نشست همچنان نیازهای قوای مسلح افغانستان٬‌نیاز به کمک‌ها و همکاری‌های بیش‌تر با قوای مسلح٬‌ روابط منطقه‌ای افغانستان، ‌پناه‌گاه‌های تروریست‌ها و راه‌های رسیدگی به این مشکل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
یادآوری می‌کنیم که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در یک سفر سه روزه چهار شنبه، 16 جوزا وارد بریتانیا شد.
در این سفر رئیس اجرائیه با شمار از مقام‌های ارشد بریتانیایی به شمول ترزامی نخست‌وزیر، شاهزاده چارلز ولیعهد و وزیر امور خارجه بریتانیا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
بر اساس اعلامیه دفتر ریاست اجرائیه، تحکیم و گسترش روابط دوجانبه، مبارزه با دهشت‌افکنی، ‌افزایش کمک‌های نظامی و غیر نظامی بریتانیا به افغانستان، مبارزه با فساد و ‌راه‌های تأمین امنیت و رسیدن به صلح محورهای اصلی بحث‌ها و مذاکرات این سفر را تشکیل می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала