ناتو حمایت خود از نظامیان افغانستان را تمدید کرد

© REUTERS / Eric Vidalناتو حمایت خود از نظامیان افغانستان را تمدید کرد
ناتو حمایت خود از نظامیان افغانستان را تمدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان پیمان ائتلانتیک شمالی (ناتو) حمایتش از افغانستان را تا سال 2024 ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در بروکسل می‌گوید، با وجود حملات در گوشه‌وکنار کشور که غیرنظامیان و نظامیان هدف قرار می‌گیرند، نیروهای امنیتی افغانستان پیشرفت قابل‌توجهی کرده‌اند و این پیشرفت‌ها در راه‌اندازی عملیات‌ها و حملات هوایی نیروهای امنیتی بیشتر محسوس است.
آقای استولتنبرگ می‌گوید که بر بنیاد تصمیم این دور از وزرای دفاع ناتو، کمک‌های مالی و نظامی در سطح کنونی با افغانستان ادامه خواهد داشت، با این حال تصمیم نهایی در نشست ماه آیندۀ سران ناتو اتخاذ خواهد شد.
دبیرکل ناتو می‌افزاید که حمایت ناتو از افغانستان به هدف تأمین اصلاحات، مبارزه با فساد، حفظ دستاوردهای حقوق‌ بشری‌، مبارزه با هراس‌افگنی و پیشگیری از تهدیدهات است.
ینس استولتنبرگ با اشاره به نقش شماری از کشورها در جنگ افغانستان می‌گوید که در نشست وزرای دفاع ناتو روی راهبردی منطقه‌یی گفت‌وگو شد و ناتو از کشورهای منطقه می‌خواهد تا حامی حکومت وحدت ملی باشند.

ادامه رایزنی ناتو روی کمک مالی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ادامه رایزنی ناتو روی کمک مالی به افغانستان

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست خبری حضور یافت. آقای متیس می‌گوید که در نشست وزرای دفاع ناتو تصمیم‌های سازنده‌یی در بخش حفظ دموکراسی گرفته شد و تصمیم‌های کلیدی در نشست سران اتخاذ می‌شود.
به گفتۀ وزیر دفاع آمریکا، در نشست امروز وزیران دفاعِ این سازمان، 41 عضو ناتو بر ادامۀ تعهدات‌شان با افغانستان تأکید کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала