اخراج امامان جماعت ترکی از اتریش

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اخراج امامان جماعت ترکی از اتریش
اخراج امامان جماعت ترکی از اتریش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتریش ده ها تن از امامان جماعت وابسته به ترکیه را اخراج می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سباستین کورتز، صدراعظم اتریش اعلام کرد که کشورش قصد دارد برای بسیاری از امامان جماعت را که بودجه فعالیت‌شان از خارج تأمین می‌شود اخراج کرده و هفت مسجد را نیز در این کشور تعطیل نماید.
حکوکت اتریش در این زمینه اعلام کرد که، 60 ملا امام و خانواده های شان را در چارچوب تلاش برای محدودیت «اسلام سیاسی» اخراج کرده و هفت مسجد را مسدود خواهد کرد. این خبر باعث خشم ترکیه شده است که این امامان را تمویل می کند.
کورتز اعلام کرد این تصمیم به شکل ویژه به برنامه بسیار چالش برانگیزی بر می‌گردد که طی آن شماری از کودکان همانند سربازان لباس‌ پوشیده و در یکی از مسجدهای اصلی وین که وابسته به یک اجتماع ترک‌تبار است، مراسمی یادبود نبردی معروف در تاریخ عثمانی موسوم به «گالیپولی» را اجرا کنند.
رئیس‌ دولت اتریش در یک کنفرانس خبری افزود: «اجتماعات موازی، اسلام سیاسی، و افراط‌ گرایی جایی در جامعه ما ندارد.» 

از سوی دیگر دولت ترکیه نیز به تندی به این اقدام اتریش پاسخ داده است. ابراهیم کلین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در توییتر خود این اقدام اتریش را حاصل موج «عوام‌گرا، اسلام‌هراس، نژادپرست و تبعیض‌گذار در این کشور» خواند.
عکسهای نمایش کودکان از نبرد «گالیپولی» که حدود یک هفته پیش از سوی هفته نامه چپگرای «فالتر» در این کشور منتشر شد واکنش تمامی جریان‌های سیاسی اتریش در پی داشت.
مسجد برگزارکننده این نمایش را اتحادیه ترکان مسلمان اترش اداره می‌کند که مستقیما زیر نظر اداره امور مذهبی ترکیه است. اتحادیه ترکان مسلمان اتریش این نمایش را باعث «بسیار تأسف‌برانگیز» خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала