اعلام آتش بس از سوی طالبان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaعلام آتش بس از سوی طالبان
علام آتش بس از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبری گروه طالبان در واکنش به فراخوان آتش بس از سویحکومت افغانستان با این گروه، آتش بس سه روزه اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رهبری گروه طالبان در پیامی به جنگجویان این گروه از آنان خواسته تا در روزهای اول، دوم و سوم عید سعید فطر تمامی حملات تهاجمی شان در نقاط مختلف کشور را متوقف کنند.
همچنان در خبرنامه ای این گروه گفته شده است که اعلام آتش بس در سه روز عید تنها با نظامیان افغانستان بوده و گروها و نیروهای خارجی از این امر مستثنا میباشند
این خبرنامه در 5 شماره شرح داده شده است در شماره دوم آن گفته شده است که این آتش بس تنها با نظامیان افغانستان بوده و به تمامی طالبان هدایت داده اند که حملات خود را بلای نیروهای خارجی مثل گذشته ادامه بدهند.
همچنان در شماره 3 این اعلامیه به مسولین کمیسیون های نظامی خود گفته اند که تمامی نظامیانی که نزد آنان زندانی هستند تشخیص نمایند که هرگاه وعده بسپارند که در آینده با نظامیان کشور وظیفه اجرا نمیکنند به احترام ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر آنها را آزاد نمایند. 

اعلام آتش بس یکجانبه از سوی رئیس جمهور غنی+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
اعلام آتش بس یکجانبه از سوی رئیس جمهور غنی+ویدیو

همچنان در شماره 4 این اعلامیه خبری خود طالبان برای تمامی افراد شان هدایت دا ه اند که تمامی زندانیان جنایی و سیاسی که در زندان های آنان زندانی هستند از برگزاری همه خوشی ها در ایام عید آزاد هستند و میتوانند خوشی های عیدی خویش را در داخل زندان جشن بگیرند، همچنان این زندانیان حق دارند با خانواده های خود دید و بازدید نمایند.
و در شماره 5 این اعلامیه تمامی طالبان را از اشتراک در تجمعات و محلاتی که باعث جمع شدن مردم شوند منع کرده اند زیرا به استدلال آنان مبادا ای تجمعات مورد حملات هوای قرار گیرد.
این آتش بس دقیقا زمانی از سوی گروه طالبان اعلام میگردد که دو وروز قبل محمد اشرف غنی ریس جمهور افغانستان از آتش بس یکجانبه از تاریخ 27 رمضان الی 5 عید را در مقابل جنگجویان داخلی اعلام نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала