پوتین به رهبر چین "حمام روسی" تحفه داد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین به رهبر چین "حمام روسی" تحفه داد
پوتین به رهبر چین حمام روسی تحفه داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین وعده داده است که در مورد جای قرار دادن حمام روسی " تحفه منحصر به فرد پوتین" برای وی به خوبی فکر کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه، هنگام بازدید از شهر تیانجین چین، به رئیس جمهور آنکشور نمونه چوبی را نشان داد که از آن "حمام روسی"برای رهبر چین ساخته خواهد شد.
رهبر چین هنگام مشاهده درخت به شوخی گفت: " شما فقط قطعه کوچکی از این چوب را به من هدیه دهید."
پوتین به نوبه خود عکس حمام را پس از ساخت آن به رهبر چین نشان داد و گفت: "حمام پس از ساخت چنین خواهد بود."
رهبر چین پس از ابراز تشکر اظهار داشت: من باید در مورد جای قرار دادن حمام بسیار فکر کنم." 

 
این نخستین بار نیست که رهبر روسیه به همتای چینی خود هدیه ای با " نشانه ملی" می دهد. در سپتامبر سال 2016 ولادیمیر پوتین برای شی جین پینگ یک " کارتن آیس کریم روسی" تحفه برد.
رؤسای جمهور روسیه و چین در دیداری پیش از برگزاری نشست سازمان شانگهای که قرار است در روز های 9-10 می در شهر چینگدائو برگزار گردد بر تقویت روابط میان دو کشور تاکید کردند.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ امریکا و ناتو در منطقه، ایجاد شد. فغانستان عضو ناظر این سازمان است.
در سال 2015 این سازمان با عضویت هندوستان و پاکستان موافقت نمود و این دو کشور در کوتاه‌تر از دو سال همه شرایط برای عضویت کامل این سازمان را اجرا کردند و عضویت این دو کشور در سازمان همکاری شانگهای در اجلاس رهبران کشورهای عضو این سازمان در نشست آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شد، به تصویب رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала