ترامپ: محمد علی کِلی را عفو می‌کنم

© REUTERS / Andreas Meier/Filesترامپ: محمد علی کِلی را عفو می‌کنم
ترامپ: محمد علی کِلی را عفو می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد حدود 3 هزار نفری را که «احتمالا با آنها ناعادلانه رفتار شده» ببخشد؛ از جمله محمد علی قهرمان پیشین بوکس جهان.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از " یورو نیوز" دونالد ترامپ قبل از ترک کاخ سفید برای سفر به کانادا و شرکت در نشست گروه 7 به خبرنگاران گفت: «ما سه هزار نام داریم. به آنها نگاه می‌کنیم، با خیلی از این نام‌ها ناعادلانه رفتار شده است.» او ادامه داد که گاه احکامی «بسیار طولانی» برای این افراد صادر شده است.
در واکنش به این سخنان، ران توییل وکیل خانوادۀ محمد علی اعلام کرد که نیازی به عفو غیرضروری آقای ترامپ نیست.
او گفت: «ما قدردان احساسات رئیس جمهور ترامپ هستیم اما این عفو غیرضروری است. دیوان عالی امریکا محکومیت محمد علی را در سال 1971 میلادی به اتفاق آراء لغو کرده است. محکومیتی وجود ندارد که لازم به بخشش باشد.»
محمد علی، بوکسور سنگین وزن امریکا در سال 2016 میلادی درگذشت. او در سال 1967 میلادی همزمان با جنگ ویتنام از پیوستن به ارتش امریکا خودداری کرد و به همین دلیل از سوی دادگاه به پنج سال زندان محکوم شد. اما او هرگز به زندان نرفت و پرونده‌اش دوباره برای تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گرفت و درنهایت دیوان عالی آمریکا در سال 1971 میلادی محکومیت او را لغو کرد.
رئیس جمهوری امریکا روز جمعه همچنین اعلام کرد که قصد دارد به درخواست بازیکنان لیگ ملی فوتبال امریکایی که خواستار انجام اصلاحات در سیستم قضایی این کشور با توجه به رفتار نادعادلانه ماموران قانون با مردم شده‌اند نیز رسیدگی کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала