رئیس جمهور غنی با رئیس جمهور ازبیکستان دیدار کرد

© Photo / ARG / ARGرئیس جمهور غنی با رئیس جمهور ازبیکستان دیدار کرد
رئیس جمهور غنی با رئیس جمهور ازبیکستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با میرضیایف رئیس جمهوری ازبیکستان در مورد تقویت مناسبات میان دو کشور و موضوعات منطقه یی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار که شام امروز در شهر چینگداو جمهوری مردم چین انجام شد، رئیس جمهور ازبیکستان به نمایندگی از کشور و مردمش به رئیس جمهورغنی و افغان ها آرزوی افغانستان با صلح و ثبات را نمود.

رئیس جمهورغنی با رئیس جمهور ایران دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهورغنی با رئیس جمهور ایران دیدار کرد

وی اضافه کرد که با تحقق پروسۀ صلح نه تنها اینکه ازبیکستان با افغان ها کمک می کند بلکه کشورهای دوست و بین المللی را هم تشویق می‌نماید که افغان ها را در موفقیت این پروسه کمک نمایند.
دوجانب در مورد همکاری های تجارتی و اقتصادی گفتند که اکنون یک دیدگاه بزرگ اقتصادی موجود می‌باشد و روابط تجاری چین و افغانستان از طریق ازبیکستان تقویت مزید خواهد یافت.
در این دیدار میان دو طرف درخصوص آغاز کار پروژه های زیربنایی مانند شبکه های انرژی برق و خط آهن، بحث های تفصیلی صورت گرفت و فیصله شد که تیم های تخنیکی دو کشور به زودی نشست های کاری خویش را برگزار نمایند.

یادآوری می‌کنیم که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بامداد امروز شنبه 9 جون برای شرکت در هجدهمین نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای به کشور چین سفر کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای نوشت، رئیس جمهور اشرف غنی با یک هیئت بلندرتبه دولتی به شهر چینگداو چین رفت و قرار است در نشست شانگهای سخنرانی کند.
در این خبرنامه آمده است، در حاشیه این نشست، رئیس جمهوری افغانستان با شماری از سران کشورهای اشتراک کننده نیز صحبت خواهد کرد.
نشست دو روزه سران سازمان همکاری‌های شانگهای قرار است امروز شنبه برگزار شود و فردا یکشنبه پایان یابد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала