ترامپ امضایش را از بیانیه پایانی «جی‌هفت» پس گرفت

© AP Photo / Evan Vucciترامپ امضایش را از بیانیه پایانی «جی‌هفت» پس گرفت
ترامپ امضایش را از بیانیه پایانی «جی‌هفت» پس گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در صفحه توییتر خود اعلام کرد که در واکنش به اظهارات نخست وزیر کانادا، امضا و حمایتش از بیانیه نشست سران «جی‌هفت» را پس گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، که پیش از انتشار این بیانیه، نشست را ترک کرده بود، نوشت: برمبنای اظهارات خلاف واقع جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنفرانس خبری و تصمیم این کشور در وضع تعرفه‌های سنگین برای کشاورزان، کارگران و شرکت‌های امریکایی، به نمایندگان امریکا دستور دادم که از بیانیه مشترک حمایت نکنند.

دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، روسیه باید به هشتگانه بزرگ برگردد

وی افزوده که نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود که تا آنجا را ترک کردم، به کنفرانس خبری برود و بگوید که "تعرفه‌های امریکا توهین‌آمیز است" و او "زیر بار نخواهد رفت"، بسیار ضعیف و فریبکارانه. تعرفه‌های ما نتیجه تعرفه‌های 270 درصدی او بر محصولات لبنی است!
پس از پایان این اجلاس، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در کنفرانس خبری وعده داد که از ابتدای ماه آینده (جولای) تعرفه‌های جدیدی علیه محصولات امریکایی وارداتی به کشورش وضع خواهد کرد.
آقای ترودو در این کنفرانس خبری منطق پشت وضع تعرفه فولاد و آلومینیوم را "اهانت‌آمیز" خواند چرا که گفت این که امریکا فعالیت اقتصادی کانادا را "تهدیدی برای امنیت ملی" خود قلمداد کند برای کانادا "اهانت‌آمیز" است.
وی افزود که "برخلاف تمایل باید با صراحت و جدیت کامل بگویم ما بنا بر آنچه پیش‌تر هم اعلام کرده بودیم جلو خواهیم رفت و اقدامات متقابل را اتخاذ خواهیم کرد. کانادایی‌ها همزمان که مودب و معقولانه‌اند مرعوب نمی‌شوند و اجازه نمی‌دهند که دیگران آنها را به تنگنا ببرند".
نشست دو روزه سران «جی‌هفت» متشکل از امریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، جاپان و کانادا، ساعاتی قبل با انتشار یک بیانیه هشت صفحه‌ای به کار خود پایان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала