پوتین در باره عواقب خروج امریکا از برجام سخن زد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین در باره عواقب خروج امریکا از برجام سخن زد
پوتین در باره عواقب خروج امریکا از برجام سخن زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خروج امریکا از برجام می‌تواند وضعیت را بی ثبات سازد، اما روسیه متعاقباً خواستار اجرای آن است و از تعهداتش پیروی خواهد کرد و وظایف خود را انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اجلاش شانگهای گفت که خروج امریکا از برجام وضعیت را می‎‌تواند بی ثبات سازد در عین حال روسیه خواستار اجرای آن است و از تعهداتش پیروی خواهد کرد.

پوتین خواستار توجه به مبارزه علیه تروریسم در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین خواستار توجه به مبارزه علیه تروریسم در افغانستان شد

رئیس جمهور روسیه افزود: " آنچه که حول برنامه هسته‌ای ایران می‌افتد کشورهای ما نمی‌تواند نگران نباشد خروج از برجام اوضاع را می‌تواند بی‌ثبات کند و همچنان روسیه خواستار اجرای این معاهده و از طرف خود از همه طرف‌ها می‌خواهد به وظایف خود در این معاهده عمل کرده و از تعهدات‌شان پیروی کنند".
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هستهای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیتهای هستهای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریمها امکان ساخت بمب هستهای را برای تهران فراهم میکند. در عین حال وی به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه میدهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала