امکان حیف و میل شدن میلیون ها افغانی در ریاست تدارکات وزارت زراعت

© کریمامکان حیف و میل شدن میلیون ها افغانی در ریاست تدارکات وزارت زراعت
امکان حیف و میل شدن میلیون ها افغانی در ریاست تدارکات وزارت زراعت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استخدام چهره های تازه در بخش های تدارکاتی با توجه بر حاکمیت بانده های مافیایی و سیستم منظم فساد نه تنها با استقبال چندانی در داخل ادارات تدارکاتی مواجه نگردید بلکه در عوض سیستم آلوده به فساد و افرادی که سالها بر بخش های تدارکاتی حاکم بودند بیشتراز گذشته فعال گردیدند.

دستاورد های موفق وزارت زراعت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
دستاورد های موفق وزارت زراعت افغانستان
به گزارش اسپوتنیک، حاکمیت مافیا در ریاست تدارکات وزارت زراعت آبیاری و مالداری کم و بیش ده ماه مانع از تصمیم رئیس جمهور محمد اشرف غنی مبنی بر آوردن اصلاحات در بخش های تدارکاتی وزارت خانه ها و ادارات مستقل شده است، تصمیمی که بر اساس آن کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، وزارت تحصیلات عالی و اداره تدارکات ملی موظف شدند تا با استخدام چهره های جوان، دست مافیا های اقتصادی را از پروژه های ملی کوتاه سازند.

نهاد های مسئول در یک پروسه شفاف زمینه اشتراک ٣٨٠٠٠ تن را جهت احراز ٧٠٠ بست تدارکاتی مساعد ساختند، و سرانجام پس از پنچ ماه طی مراحل پروسه رقابتی چهره های جوان و تازه، به ریاست های تدارکاتی وزارت خانه ها و ادارات مستقل معرفی شدند.

استخدام چهره های تازه در بخش های تدارکاتی با توجه بر حاکمیت بانده های مافیایی و سیستم منظم فساد نه تنها با استقبال چندانی در داخل ادارات تدارکاتی مواجه نگردید، بلکه در عوض سیستم آلوده به فساد و افرادی که سالها بر بخش های تدارکاتی حاکم بودند بیشتر از گذشته فعال گردیدند و با افزایش فشار های گوناگون فضا را طوری مساعد ساختند، تا چهره های تازه استخدام شده فرصت انجام اصلاحات و شفاف سازی پروسه های تدارکاتی را نداشته باشند.

نزدیک به هفت صد تن که به تازه گی در بخش های تدارکاتی ادارات معرفی گردیدند حرف و حدیث های جالبی از چگونگی کار در ادارات شان دارند که دراین میان ریاست تدارکات وزارت زراعت آبیاری و مالداری، بر اساس روایت کارمندانش جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

چهره های تازه استخدام شده در وزارت زراعت مدعی اند که با گذشت بیش از چهار ماه از اشغال وظایف شان هنوز تیم وابسته به رئیس تدارکات بر تمام پروسه های تدارکاتی حاکم بوده و هر طور که لازم بدانند در جهت منافع شخصی شان پروژه های ملی را سوق و سو میدهند.

کارمندان تداکارت وزارت زراعت مدعی اند که از زمان استخدام تا حال با آنکه از نگاه قانونی مسئول و پاسخگو اند، اما از لوازم دفتری تا  کمپیوتر و قرطاسیه در دفاتر شان خبری نیست و تمام کارمندان جهت پیشبرد کارهای رسمی از کمپیوتر و امکانات شخصی شان استفاده می نمایند.

آنچه سبب گردیده تا ریاست تدارکات وزارت زراعت مقام نخست را کسب نماید تنها نبود امکانات دفتری نیست بلکه گفته میشود رئیس تدارکات وزارت زراعت که سابقه کار در بخش تدارکات وزارت معارف را در کارنامه های خود دارد، اقارب، دوستان و همزبانانش را در آمریت های مختلف ریاست تدارکات وزارت زراعت در موجودیت آمرین قانونی بصفت آمر گماشته است تا از طریق افراد نزدیک به خودش تمام پروسه های تدارکاتی را زیر نظر داشته باشد.

در صورت عدم توجه نهاد های مسئول خصوصا ریاست تدارکات ملی، دیری نخواهد گذشت که میلیون ها افغانی پول بودجه ملی به یغما برود و سرنوشت پروژه های وزارت زراعت همانند مکتب های خیالی وزارت معارف گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала