رئیس سابق سیا: ترامپ یک "سوء تفاهم موقت" است

© AP Photo / Evan VucciПрезидент США Дональд Трамп на саммите G7 в Канаде
Президент США Дональд Трамп на саммите G7 в Канаде - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا، با انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ، وی را یک سوء تفاهم موقتی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، جان برنان، رئیس سابق سازمان استخباراتی امریکا در توییترش نوشت: ترامپ برای امریکا یک "سوء تفاهم موقت" است
سیاست های غیرمنتظره،جسورانه و همزمان محافظهکارانه شما، موقعیت بین المللی و منافع ملی امریکا را آسیب می رساند. جهان بینی شما منعکس کننده آرمان های امریکا نیست. دوستان و متحدان: نگران نباشید، آقای ترامپ یک "سوء تفاهم موقت" است. برنان نوشت: امریکای را که شما می شناسید، به زودی باز خواهد گشت.

این اظهارات "برنان" که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس سازمان سیا بود، پاسخی است به انتقاد دونالد ترامپ از نخست وزیر کانادا، جاستین تردو که رییس جمهور ایالات متحده وی را " فریبکارانه " و "ضعیف" نامید.
"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا شامگاه شنبه با انتقاد از اظهارات نخست وزیر کانادا، امضای خود از بیانیه مشترک نشست سران گروه هفت « جی 7 » را پس گرفت.
ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود که تا آنجا را ترک کردم، به کنفرانس خبری برود و بگوید که «تعرفه‌های امریکا توهین‌آمیز است» و او «زیر بار نخواهد رفت». بسیار ضعیف و فریبکارانه. تعرفه‌های ما نتیجه تعرفه‌های 270 درصدی او بر محصولات لبنی است!  

دفتر «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا با صدور بیانیه‌ای در توئیتر، به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهوری امریکا در پایان نشست سران «جی هفت» واکنش نشان داد و اعلام کرد که ترودو همه مواضع خود را پیش از این هم در مجامع عمومی و خصوصی مطرح کرده بود.
در بیانیه دفتر ترودو در واکنش به این اظهارات آمده است: نخست وزیر مطلبی نگفته است که پیش از این در گفت وگوهای علنی و غیرعلنی با رئیس جمهوری آمریکا مطرح نکرده باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала