افشای جزئیات سند امضا شده بین ترامپ و کیم جونگ اون + عکس

© REUTERS / Pool via ReutersU.S. President Donald Trump and North Korea's leader Kim Jong Un shake hands during the signing of a document after their summit at the Capella Hotel on Sentosa island in Singapore June 12, 2018
U.S. President Donald Trump and North Korea's leader Kim Jong Un shake hands during the signing of a document after their summit at the Capella Hotel on Sentosa island in Singapore June 12, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
CNN گزارشی را درباره برخی جزئیات سند امضا شده بین رئیس‌جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی منتشر کرد؛ سندی که هنوز رسما از آن رونمایی نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN جزئیات سند امضا شده بین سران امریکا و کوریای شمالی در نشست سنگاپور منتشر شده است. رهبران امریکا و کوریای شمالی پس از مدت‌ها رایزنی و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری دیدار مشترک، امروز سه شنبه در سنگاپور برای اولین بار دیدار و گفت‌وگو کردند.
عکس هایی از این سند را که ترامپ به روزنامه نگاران نشان داد، واضح می سازد که رهبران توافق نموده اند که، برای " خلع سلاح کامل شبه جزیره کوریا" کار خواهند کرد. 

رئیس‌جمهور ترامپ و رهبر کوریا کیم جونگ اون تبادل نظری جامع و عمیق در باره مسائل مربوط به روابط امریکا — کوریای شمالی و برقراری صلح پایدار و دائم در شبه جزیره کوریاداشتند. ترامپ به ارائه تضمین‌های امنیتی به کوریای شمالی متعهد شد و کیم جونگ اون نیز بر تعهد قاطع و کامل خود بر خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کوریاتاکید کرد.
علاوه بر این، رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی موافقت کردند: "ایالات متحده و کوریای شمالی متعهد هستند تا بقایای اجساد نظامیان و سائر کشته شدگان در جنگ شبه جزیره کوریا" سال های 1950 — 1953" را جستجو و بقایای از قبل شناسایی شده را به نزدیکان شان تسلیم نمایند.  

ترامپ و اون تاکید کردند که برقراری روابط جدید میان امریکا و کوریای شمالی به صلح و رفاه در شبه جزیره کوریا و جهان مرتبط است و اعلام کردند که درک این نکته واعتمادسازی میان دو طرف می‌تواند روند خلع سلاح هسته‌ای را گسترش دهد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی بعد از اولین دیدار تاریخی که بین رهبران دو کشور برگزار شد تایید کردند که این نشست یک رخداد تاریخی با اهمیت فراوان است که بر چندین دهه تنش و خصومت میان دو کشور غلبه کرده و موجب گشایش آینده‌ای جدید می‌شود و هر دو کشور متعهد به اجرای مفاد این بیانیه مشترک به طور کامل و به صورت سریع شدند.
همچنین امریکا و کوریای شمالی متعهد به انجام مذاکرات متعاقب تحت رهبری مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ترامپ و همچنین با شرکت یک مقام مرتبط عالی‌رتبه از کوریای شمالی در سریع‌ترین تاریخ ممکن به منظور اجرای نتایج نشست رهبران دو کشور شدند.
همچنین ترامپ و کیم جونگ اون متعهد به همکاری برای توسعه روابط جدید امریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کوریا و حمایت از صلح، موفقیت و امنیت در شبه جزیره کوریا و جهان شدند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала