نام خراسان در کنار افغانستان در مکتوب های دولتی پنجشیر

© AFP 2023 / Roberto Schmidt نام خراسان در کنار افغانستان در مکتوب های دولتی پنجشیر
نام خراسان در کنار افغانستان در مکتوب های دولتی پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از این که رئیس جمهور افغانستان روند توزیع شناسنامه های برقی را آغاز کرد، مخالفت های زیادی با ذکر نام افغان برای همه اقوام به شدت آغاز گردیده است.

لطیف پدرام: نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
لطیف پدرام: نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، در مکتوب های دولتی ولایت پنجشیر در کنار نام افغانستان نام خراسان هم نوشت شده است.

تغییر نام افغانستان به خراسان پس از آن میان اقوام غیر پشتون گسترش یافت که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با نادیده گرفتن فیصله نمایندگان پارلمان افغانستان روند توزیع شناسنامه های برقی را با ذکر واژه افغان برای همه اقوام افغانستان صادر کرد.

پیش از این، لطیف پدرام نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان پس از آغاز روند توزیع شناسنامه های برقی با ذکر واژه افغان مخالفت شدیدش را اظهار و خواهان تغییر نام افغانستان به خراسان شده بود. او استدلال می کند که واژه افغان تنها پیوند به پشتون ها دارد و دیگر اقوام افغان نیستند و بنا نام افغانستان یک نام تعصب گرایانه می باشد که نامیدن دیگر شهروندان افغانستان به نام افغان برای محو هویت آنها برنامه ریزی شده است.

حالا در تازه ترین واکنش ها به روند توزیع شناسنامه های برقی با ذکر واژه افغان در ولایت پنجشیر در کنار افغانستان واژه خراسان هم در مکتوب های دولتی ذکر شده است.

یادآوری می کنیم، که روند توزیع شناسنامه های برقی در حالی توسط اشرف غنی آغاز گردید، که بسیاری از اقوام مخالف درج واژه افغان هستند و آن را تنها مربوط به قوم پشتون می دانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала