جای خالی جنرال رازق در نشست امنیتی رئیس جمهور در قندهار

© Photo / ارگجای خالی جنرال رازق در نشست امنیتی رئیس جمهور در قندهار
جای خالی جنرال رازق در نشست امنیتی رئیس جمهور در قندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در سفرش به قندهار در عدم حضور قومندان امنیه این ولایت به مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی در مورد احضارات درجه یک در روزهای آتش بس با طالبان افغان دستور داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور غنی دیروز به قندهار رفت و پس از معاینه قطعه تشریفات در یک نشست امنیتی اشتراک کرد.
در خبرنامه ارگ آمده است که در این نشست تورنجنرال امام نظر بهبود قوماندان قول اردوی 205 اتل، وزیر امور داخله و قوماندان زون پولیس اشتراک کردند.
رئیس جمهور غنی به منظور بهبود وضعیت امنیتی به مسئولین متذکره هدایات لازم داد و خطاب به منسوبین و نیروهای امنیتی و دفاعی گفت که مردم افغانستان از شما حمایت قوی می کنند و به فداکاری های تان ارج و احترام قایل اند.
عکس‌های منتشرشده از سفر رئیس جمهور غنی به قندهار نشان می دهد که جنرال رازق، قومندان امنیه ولایت قندهار در نشست های امنیتی رئیس جمهور حضور ندارد.
جنرال رازق، از افراد با نفوذ و قدرتمند در ولایت قندهار است. او پس از آنکه خبر برکناری عطامحمد نور، والی پیشین بلخ از سوی رئیس جمهور اعلام شد، موضوع برکناری او نیز شایعه شد.
اما آقای رازق هشدار داد که کسی حق برکناری او را از سمت قومندانی امنیه قندهار ندارد.
جنرالرازق گفته بود:" نه این حکومت مرا گماشته است و نه این حکومت می تواند مرا برکنار کند. من به خواست مردم کندهار آمده ام و به خواست مردم کندهار می روم."
شماری در شبکه های اجتماعی نوشته اند که فرمانده پولیس/ قومندان امنیه قندهار از حضور در نشست های رئیس جمهور عمدا سرباز زده است.
جنرال رازق قبلا گفته بود که حکومت وحدت ملی را یک حکومت انتخابی نمی داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала