استفاده از قالین افغانی در دیدار تاریخی ترامپ و اون + عکس

© REUTERS / Jonathan Ernstاستفاده از قالین افغانی در دیدار تاریخی ترامپ و اون + عکس
استفاده از قالین افغانی در دیدار تاریخی ترامپ و اون + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان دیدار تاریخی رهبران ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی، توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را قالینی که در این دیدار از آن استفاده شده بود، جلب نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر تصاویر ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، نوشته اند که قالینی که این گفتگوهای رهبران دو کشور روی آن صورت گرفت، قالین ساخته شده در افغانستان می‌باشد.

ولید یوسفزی، روانشناس سیاسی و جوان فعال افغانستان مقیم در آسترالیا با توجه به این مورد، عکس‌هایی را منتشر کرده که سپس کاربران دیگر انترنت نیز متوجه این موضوع شدند. آقای یوسفزی با اشاره به این موضوع که قالین افغانی می‌تواند میزبان دیپلوماسی تاریخی جهان باشد، از استفاده‌نمودن کاشی‌های پاکستانی و ایرانی توسط مقامات در افغانستان، به‌شدت انتقاد کرده است.

عبدالنصیر رشتیا، مدیر صفحه فیسبوکی حمایت از محصولات داخلی و عضو هیئت مدیره شورای صنایع، معادن و سرمایه‌گذاران افغانستان با نشر این تصاویر نوشته است که در حالیکه قالین ساخت افغانستان "میزبان (دیپلوماسی) تاریخ جهان" است، اما بدبختانه مقامات در افغانستان از تولیدات خارجی چون كاشی‌های پاكستانی،ايرانی و فرش ترکی و ایرانی استفاده می‌كنند.

آقای رشتیا برای بهبود، رشد صنعت و استفاده بیشتر از تولیدات داخلی، نمایشگاه‌های را نیز برگزار نموده است.
عبدالنصیر رشتیا، از حدود هشت سال به اینسو، برای رشد صنعت و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، استفاده از پول افغانی عوض اسعار خارجی، و تحریم تولیدات خارجی بی کیفیت و غیر ضروری کار و فعالیت می نماید.

قالین یکی از اقلام عمدۀ صادراتی افغانستان است، اما در این اواخر قالین فروشان در کابل ‌می گویند که این قالین‌ها در بازارهای داخل افغانستان مشتری ندارند و خواهان همکاری دولت در این زمینه شده اند.

چرا میزان تولید قالین در افغانستان بیش از 40 درصد کاهش یافت؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا میزان تولید قالین در افغانستان بیش از 40 درصد کاهش یافت؟

قابل یادآوریست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ 12 جون سال جاری در سنگاپور دیدار کرد. رئیس جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با امریکا را نیز "مذاکره‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала