پیام عیدی رهبرطالبان به نیرو های امریکایی

© REUTERSپیام عیدی رهبرطالبان به نیرو های امریکایی
پیام عیدی رهبرطالبان به نیرو های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر طالبان خواستار مذاکره مستقیم با امریکا شده و اعلام کرده است که اگر این کشور به حل صلح آمیز قضیهء افغانستان باور دارند، پس باید مستقیما به میز مذاکرات حاضر شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " خبرگزاری جمهور، در پیام عیدی طالبان گفته می شود که بزرگترین اشتباه مقامات امریکایی این است که در هر موضوع به زور متوسل می‎شوند، اما قدرت آنها برای ما اهمیت ندارد و حل مسأله افغانستان فقط از طریق مذاکره مستقیم با ما امکان پذیر است.
ملاهبت الله اخندزاده، رهبر طالبان در پیام عیدی این گروه، بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کرده و افزوده که گروه طالبان برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان نیز تلاش می‌کند.
این درحالی است که آتش‌بس موقت حکومت افغانستان با طالبان روز گذشته آغاز شد، اما همزمان با آن شماری از ولایات کشور دیروز شاهد درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و این گروه بوده است.
تش‌بس حکومت شامل گروه‌های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش نمی‌شود و گروه طالبان هم گفته که آتش‌بس این گروه شامل نیروهای خارجی مستقر در افغانستان نمی‌شود که مشغول حمایت از نیروهای امنیتی این کشور هستند.
آتش‌بس حکومت افغانستان با طالبان، پس از تقاضای علمای افغانستان صورت گرفت. علمای دینی طی نشستی در کابل چندی قبل، جنگ جاری در کشور را حرام خواندند و خواستار توقف آن شدند.
اما رهبر طالبان در پیام عیدی خود گفته است که علمای دینی فریب خورده و امریکا تلاش دارند، از نام علما به نفع خود استفاده کنند.
این درحالی است که قبلا علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونیزیا نیز طی نشست حملات انتحاری و انفجاری را حرام خوانده بودند. گروه تروریستی طالبان مسوول بیش از 60 درصد تلفات افراد ملکی شناخته شده‌است. بر اساس آمارهای ارایه شده، در سال جاری بیشترین غیر نظامیان در افغانستان در نتیجه حملات انتحاری و انفجاری کشته شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала