انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان جایزۀ پولار را گرفت

© Photo / انستیتوت ملی موسیقی افغانستانانستیتوی ملی موسیقی افغانستان به اخذ جایزه موسیقی نائل شد
انستیتوی ملی موسیقی افغانستان به اخذ جایزه موسیقی نائل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر احمد سرمست رئیس انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان جایزۀ موسیقی پولار 2018 را دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر احمد سرمست، رئیس انستیتوت ملی موسیقی افغانستان به دلیل فعالیت‌های موسیقی در راستای توانمندسازی بانوان این کشور در چند سال گذشته، همراه با یک گروه موسیقی آمریکایی «متالیکا» به‌دلیل به کارگیری نوت‌هایی با سرعت فوق‌العاده توانستند جایزه معتبر موسیقی پولار که به‌عنوان جایزه «نوبل موسیقی» نیز یاد می‌شود را از آن خود کند.
از نظر هیأت داوران این جایزه، انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان به‌دلیل این که توانسته موسیقی را در افغانستان دوباره زنده کند برنده این جایزه شناخته شده است. انستیتوت ملی موسیقی افغانستان و گروه موسیقی «متالیکا» امروز چهارشنبه، جایزه نقدی معادل 127 هزار دلار را از سوی خانواده‌ سلطنتی سوئد دریافت خواهند کرد.
ماری لیدین، مسئول مدیریت این جایزه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: "معتقدیم که دو برنده جایزه ما از دو جهان متضاد، نمونه‌های بارزی از جایزه موسیقی پولار هستند. این جای افتخار دارد که فعالیت سازمان موسیقی و موسیقی دانان در زندگی مردم تغییر کرده است".

پولار، بالاترین جایزه موسیقی کشور سوئد در اروپاست که سالانه به یک هنرمند کلاسیک و یک هنرمند یا گروه پاپ اهدا می‌شود. از میان نامزدهای این جایزه تنها دو فرد یا گروه می‌توانند به این جایزه دست یابند.
انستیتوی ملی موسیقی افغانستان از سال 2010 تاکنون با مدیریت احمد سرمست در این کشور فعالیت می کند و شماری از نوجوانان دختر و پسر به‌صورت حرفه‌ ای موسیقی آموخته‌اند. این گروه موسیقی پیش از این نیز در مجمع اقتصادی جهان در شهر داووس سوئیس، قطعه های موسیقی اجرا کرد.
گفتنی است موسیقی افغانستان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی کرده است و در محافل مختلف بین المللی هنرمندان و آوازخوانان این کشور به عنوان نمایندگان کشورشان حضور می‌یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала