ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل شد

© REUTERS / Yves Hermanترامپ نامزد جایزه صلح نوبل شد
ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مردم مجلس ناروی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را برای اینکه وی توانست به توافق بر سر خلع سلاح ‌هسته‌ای کوریای شمالی دست یابد وی را نامزد جایزه صلح نوبل دانستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Interfax، نمایندگان مردم در مجلس ناروی، دونالد ترامپ را برای اینکه توانسته به توافق خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی برسد این نمایندگان وی را نامزد در جایزه صلح نوبل می‌دانند.

معرفی برندگان جایزه نوبل 2017 - اسپوتنیک افغانستان
معرفی برندگان جایزه نوبل 2017

آغازگر پروسه نامزدی (جایزه صلح نوبل) برای رئیس‌جمهور ترامپ دو عضو حزب به نام پیشترف ناروی بودند. با این حال مبارزه برای دریافت این جایزه (جایزه صلح نوبل) سال 2018 نامزدان انتخاب شده می‌توانند برای دریافت این جایزه بعد از ماه جنوری شرکت کنند. بنابر این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، می‌تواند این جایزه را فقط در سال 2019 دریافت کند.
در اوایل ماه می سال جاری، مون جه این، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، پیشنهاد نامزدی دریافت جایزه صلح نوبل را داده بود، کسانی که تمایل دارند تا ترامپ این جایزه را دریافت کند تاکید می‌کنند که خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی و اتمام جنگ دو کوریا از دستاوردهای با ارزش برای جایزه صلح نوبل است.

یادآوری می‌کنیم که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده امریکا، در سال 2009 نه ماه پس از ورود به کاخ سفید این جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. و همچنان گفته شده است که این جایزه بخاطر "تلاش های فوق العاده برای تقویت دیپلماسی بین المللی و همکاری بین مردم" برای رئیس‌جمهور سابق امریکا داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала