عجائیب سفر کیم جونگ این

© REUTERS / Anthony Wallace/Poolعجائیب سفر کیم جونگ این
عجائیب سفر کیم جونگ این - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مطلب منتشره در نشریه «رصیف 22» لبنان گفته شده، خدمات تنظیف کیم جونگ این رهبر کوریای شمالی توجه قابل ملاحظه رسانه های غربی، نسبت به فضای هیجان انگیز و داغ گردهمایی او با دونالد ترامپ، به خود مبذول داشته است.

تولت عامه نه، بلکه تولت سیار شخصی که همیشه همراه با رهبر جوان کوریای شمالی، در هرجای که باشد، سفر میکند. رسانه ها سعی نموده علل برخورد عجیب رهبر کوریای شمالی را معلوم کنند.

سفر به سینگاپور — اولین سفر خارجی کیم به خارج از لحظه آغاز کار در سال 2011 و اولین سفر خارجی رهبر کوریای شمالی به خارج طی 32 سال می باشد.

چرا تولت او، به هرجای که میرود، او را همراهی میکند؟

کیم به سینگاپور در طیاره Boeing 747 با همراهی طیاره باربری ایل-76 آمد که در آن موتر ضدمرمی، تعداد زیادی غذاهای مختلف و تولت شخصی او انتقال دادند.

من نمی خواهم، تا ادارات استخباراتی راجع به وضع صحی من بدانند». با این کلمات به دستیاران رهبر کوریای شمالی امر ساختن تولت سیار داده شده بود که کیم را، به هرجای که او برود، همراهی میکند، تا او هراس نداشته باشد که کدام کسی مواد غایطه او را خواهد گرفت و آن را تحلیل خواهد کرد.

دو روز قبل رهبر کوریای شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در سینگاپور در جزیره سنتوزا ملاقات نمود.

روزنامه «واشنگتن پست» سخنان لی یون کیول فراری از کوریای شمالی را نقل میکند که قبلاً در اداره امنیتی رهبر کوریای شمالی کار میکرد. به گفته او، علت چنین برخورد هیچ وجه مشترک با بهداشت ندارد. بجای آن که از تولت عامه استفاده کند، رهبر کوریای شمالی تولت شخصی دارد که او هنگام سفر استفاده میکند، به خاطریکه آن حاوی معلومات راجع به صحت او می باشد که نباید به دست ادارات استخباراتی دشمن بیفتند.

طبق معلومات آژانس های خبری کوریای جنوبی، در یکی از موترهای ضدمرمی کیم اتاق جداگانه نظامی ساخته شده است.

اکثر تولت ها، احتمالاً در وسایط کوچک ترانسپورتی، مانند موترهای عادی و جیپ ها که برای محلات صعب العبور، مانند کوه ها و برف در نظر گرفته شده، به استثنای ریل که با سرعت حداکثر 60 کیلومتر در ساعت حرکت میکند، وجود دارند.

سایت امریکایی «Slate» عقیده دارد که علت کاملاً منطقی است، به خاطریکه مردم وجود دارند که میخواهند وضع صحی رهبر کوریای شمالی را تحقیق کنند. در سایت گفته شده که کیم به مراتب بیشتر نسبت به شخص عادی میداند که  به اساس مواد غایطه چه چیز تثبیت شده میتواند. دوکتوران با دقت از وضع صحی او مواظبت بعمل می آورند. در نتیجه تحلیل لابراتوری کسب معلومات راجع به اعتیاد به سگرت کشیدن و مرض شکر ممکن است.

اگر در مواد غایطه خون وجود داشته باشد، پس این نشانه خونریزی داخلی، مرض سرطان و دیگر امراض شمرده میشود.

سایت «Slate» خبر داد:« حتی اگر کیم کاملاً سالم هم باشد، به احتمال زیاد چیزی نو راجع به صحت خود شنیده میتواند».

عدم موجودیت کامل معلومات راجع به صحت و هرگونه معلومات شخصی برای پیشبرد مذاکرات مفید است: کیم معلومات زیاد راجع به رئیس جمهور امریکا، نسبت به آن در اختیار دارد که ترامپ راجع به او میداند.

هیچکس به بدرفت به خاطر به دست آوردن کدام معلومات به اساس مواد فضله حیاتی داخل نمی شود، ولی حادثه، مربوط به یوسیف ستالین وجود داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала