هند راکت های دفاع هوایی کلاس جهانی S-400 خریداری میکند

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر هند راکت های دفاع هوایی کلاس جهانی S-400 خریداری میکند
هند راکت های دفاع هوایی کلاس جهانی S-400 خریداری میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حال حاضر مشهورترین طیاره – این طیاره شکاری - بمبارد کمتر محسوس F-35 امریکایی می باشد. امریکا – کشوریست که در آن اکثریت طیارات جنگی طراحی و تولید میشوند. امریکا در سال 2017 به مقیاس وسیع تولید طیارات F-35 آغاز کرده است.

در مطلب منتشره در پارتل Eastday.com چین گفته شده، اگر نیزه وجود دارد، پس سپر نیز وجود خواهد داشت. با گسترس طیارات شکاری F-35 در سراسر جهان، بسیاری کشورها با مشکل ساختن رادار برای کشف F-35 مواجه شدند. در این شکی نیست که سیستم راکتی دفاع هوایی S-400 «تری اومف» روسیه — سلاح است که میتواند طیاره شکاری — بمبارد کمتر محسوس F-35 امریکایی را کشف، شناسایی و متوقف سازد.

© Flickr / createordieطیاره جنیگی F-35
طیاره جنیگی F-35 - اسپوتنیک افغانستان
طیاره جنیگی F-35

سیستم راکتی دفاع هوایی S-400 «تری اومف» روسیه توسط ستیشن رادار نو با آنتن فازی شبکوی تجهیز شده که برای کشف و تعقیب طیارات کمتر محسوس جنگی استفاده میشود. برتری عمده سیستم راکتی دفاع هوایی S-400 روسیه اینست که یک مجتمع میتواند اهداف را در فاصله کمتر، متوسط و دور نابود سازد.

قبلاً برای آن، تا سیستم دفاع هوایی نصب گردد، باید بصورت جداگانه مجتمع های فاصله کمتر، متوسط و دور خریداری میشدند. برعلاوه، باید سیستم های مختلف ارسال اطلاعات بین این مجتمع ها مدنظر گرفته میشدند و همچنان به تقسیم منابع توجه مبذول میگردید. اما مرکز که وظیفه ارسال اطلاعات بین مجتمع ها بر دوش داشت، بسیار ضعیف بود. دشمن به کمک وسایل راداری میتوانست به این مرکز زیان رساند.

رادار مجتمع راکتی دفاع هوایی S-400، به نوبه خود، میتواند همزمان در ارتفاع کم، متوسط و زیاد فعالیت نماید. برعلاوه این، S-400 میتواند راکت های دافع هوا طول، شکل و برد مختلف پرتاب کند.

قبلاً، اگر سلاح سه مرمی با بور مختلف میداشت، بطور مثال، 100 ملی متری، 122 ملی متری، 155 ملی متری، پس باید سه توپ کاملاً مختلف برای شلیک آنها جابجا میشد. ولی حالا خریداری یک سیستم کافی است که مرمی های با بور مختلف را شلیک کرده میتواند. این مجتمع شایان ستایش است.

چنین سلاح با کیفیت که روسیه با کمال خوشی برای فروختن آن آماده است، طبعاً، به کالای مبدل گشته که برای آن تقاضای زیاد وجود دارد. چند روز قبل امریکا علیه ترکیه که مجتمع راکتی دفاع هوایی S-400 روسی را خریداری کرده، تحریمات وضع نمود. به این ترتیب، ترکیه امکان خریداری طیارات شکاری — بمبارد کمتر محسوس F-35 امریکایی را از دست داد.

هند که در منطقه آسیا-بحرالکاهل قرار دارد، نیز نمی توانست چنین امکان را از دست دهد. طبق اطلاع آژانس اطلاعاتی «سپوتنیک»، در تاریخ 5 جون وزیر دفاع هند اعلام داشت که روسیه و هند در مرحله نهایی مذاکرات در باره خریداری سیستم راکتی دفاع هوایی S-400 قرار دارند. و او باور دارد که بیش از این هیچگونه موانع بوجود نخواهند آمد.

© Sputnik / Sergei Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر هند راکت های دفاع هوایی کلاس جهانی S-400 خریداری میکند
هند راکت های دفاع هوایی کلاس جهانی S-400 خریداری میکند - اسپوتنیک افغانستان
هند راکت های دفاع هوایی کلاس جهانی S-400 خریداری میکند

این معامله برای هند اهمیت بس بزرگ دارد، به خاطریکه صدور تسلیحات به هند بسیار مغلق شده است. 70% تسلیحات هند از روسیه خریداری شده اند. برای هند خریداری سیستم راکتی دفاع هوایی S-400 دو برتری عمده دارد. اول اینکه هند میتواند در مدت زمان کوتاه مجتمع S-400 را جهت تسلیح بکار گیرد. دوم اینکه خطر بروز پرابلم ها در عرصه تامینات مادی- تخنیکی کاهش می یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала