محرمانه کردن اطلاعات «نوویچوک-تازه کار»

© AFP 2023 / Shawn Thewمحرمانه کردن اطلاعات «نوویچوک-تازه کار»
محرمانه کردن اطلاعات «نوویچوک-تازه کار» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه از ایالات متحده امریکا خواسته تا اطلاعات مربوط به نوویچوک را محرمانه کند.

وزارت خارجه روسیه از جاهای احتمالی پیدایش “نوویچوک” نام برد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه روسیه از جاهای احتمالی پیدایش “نوویچوک” نام برد
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده از مقامات ایالات متحده امریکا خواست که اطلاعات مربوط به نوویچوک را نابود کنند و انبارهای  سلاح های کیمیاوی اش را از بین ببرند، و همچنین حملات کیماوی در سوریه را به این وزارتخانه یادآوری کرد.

پیش از این، ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیهاعلام کرده بود، که ارتش آزاد سوریه و نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده آماده تحرکات کیماوی در ولایت دیرالزور هستند. هدر ناوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، بیانیه وزارت نظامی روسیه را "دروغین" خواند.

این دیپلمات همچنین افزود: ایالات متحده به کنوانسیون ممنوعیت جنگ افزارهای پایبند است و مجددا مسکو را متهم به مشارکت در مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا در بریتانیا کرد.

سفارت امریکا همچنین خاطرنشان کرد، که حتی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با این سناریو نمی تواند تحریم سلاح های کیماوی در سوریه را انکار کند. این وزارتخانه تدوین سلاح های کیمیاوی در دوما یادآور شد و به عنوان مدرک به دو ویدئو سازمان اسپوتنیک در یوتیوب، که در آن سوری ها در مورد راه اندازی حمله صحبت می کنند، اشاره نمود.

ایالات متحده پیش تر بارها و بارها مهلت انحلال سلاح های کیمیاوی خود را که پیش از سال 2007 آنها را پذیرفته است، به تعویق انداخته است. اکنون مقامات ایالات متحده قول داده اند تا سال 2023 تسلیحاتشان را تخلیه کنند. درعین حال روسیه، بین سالهای 2002 و 2017، حدود 40،000 تن سلاح کیمیاوی خود را از بین برده است.

در تاریخ 4 اپریل، ایالات متحده، انگلیس و فرانسه پس از ادعای استفاده از سلاح های کیمیاوی در شهر دوما، با راکت های خود به تاسیسات سوریه که به نظر آنها برای تولید سلاح های کیمیاوی مورد استفاده قرار می گرفت حملاتی را بدون انتظار برای بررسی کارشناسان سازمان دیده بان حقوق بشر و بر اساس فلم های منتشر شده توسط مخالفین مسلح در منابع انترنتی وارد کردند.

نام نوویچوک «تازه کار» پس از حادثه در سالسبری بریتانیا مشهور شد، جایی که در روز 4 مارچ کارمند پیشین اطلاعات سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا به جرم جاسوسی برای بریتانیا محکوم شدند.

مقام های بریتانیا دولت روسیه را در مسمومیت اسکریپال و دخترش محکوم می کنند. مسکو به طور قطعی این مسئله را انکار می کند. تا کنون لندن هیچ مدرکی از اتهاماتی را ارائه نکرده که روسیه را در قضیه مسمومیت اسکریپال متهم کرده بود و این مشخص شده است که یک عامل کیمیاوی با چنین نامی برای متخصصان بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده شناخته شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала