اشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان است

© Photo / ارگاشرف غنی خواهان ادامه آتش با طالبان است
اشرف غنی خواهان ادامه آتش با طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز پس از ادای نماز عید فطر گفت، این آتش بس باید ادامه پیدا کند.

اعلام آتش بس یکجانبه از سوی رئیس جمهور غنی+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
اعلام آتش بس یکجانبه از سوی رئیس جمهور غنی+ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز پس از ادای نماز عید از گروه طالبان خواست تا از بهر پایان دادن به خشونت ها و خونریزی ها آتش بس را تمدید کنند.

اشرف غنی گفت:- "از ساعت دوازده شب تا اکنون آتش بس در سراسر افغانستان از هردو طرف عملی است. این نخستین آتش بس در تاریخ معاصر کشور است. من این را به مردم افغانستان شادباد می‌گویم… ما از هر اقدامی که باعث جلوگیری از خونریزی شود پشتیبانی می کنیم… امید است که این آتش بس ادامه پیدا کند و باردیگر خون کس نریزد".

در همین حال رئیس جمهور افغانستان با تماس با پادشاه عربستان سعودی و خادم حرمین شریفین نیز در باره صلح و آتش بس افغانستان سخن گفت و بار دیگر از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند.

او برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها را به مشروعیت نظام پیوند داد.

او در ادامه گفت: در انتخابات‌های پیشرو تجربه‌های تلخ انتخابات‌های گذشته تکرار نخواهند شد و انتخابات‌‎های پارلمانی و ریاست جمهوری در زمان‌های از پیش تعیین شده برگزار خواهند شد.

در همین حال، شورای عالی صلح نیز طالبان را به ادامه آتش بس تشویق کرده و از آماده گی های حکومت افغانستان در این روند اطمینان می‌دهد.

یادآوری می کنیم، که اشرف غنی پیش از عید با طالبان آتش بس را اعلام کرده بود که طالبان در پاسخ این پیام او تنها سه روز عید را آتش بس اعلام کردند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала