آغاز عملیات نظامی امارات متحده عرب در یمن

© AP Photo / Ryan Carterآغاز عملیات نظامی امارات متحده عرب در یمن
آغاز عملیات نظامی امارات متحده عرب در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای وزیران امارات متحده عرب آغاز عملیات نظامی برای تحت کنترول قرار دادن بندر حدیده یمن را اعلام نمود.

اسپوتنیک به نقل از آژانس WAM، شورای وزیران امارات خبر داده است:«به اساس تقاضأ حکومت قانونی یمن، قوای مسلح ما در تشکیل ائتلاف عرب تحت قیادت عربستان سعودی به عملیات نظامی خود در بندر حدیده یمن آغاز می نماید که تحت کنترول حوثی ها قرار دارد».
در اخبار روسیه آمده است که حمله به بندر حدیده به رهبری عربستان سعودی می تواند یک فاجعه برای تمام یمن باشد و برعلاوه، این حمله تاثیر مستقیم به حل منازعات در یمن خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس خبری وزارت امور خارجه روسیه گفته است که این عملیات با پشتیبانی "ائتلاف عربی" از دریا و هوا انجام می شود.

توقف عملیات امارات عربی در یمن - اسپوتنیک افغانستان
توقف عملیات امارات عربی در یمن
بر اساس اطلاعات تائید نشده، تنها در روزهای نخست عملیات، صدها نفر از هر دو طرف کشته شده اند. گزارش از آغاز حمله به بندر بحیره سرخ باعث نگرانی می‌شود.
لازم به ذکر است که بیشترین قسمت مواد غذایی، ادویه و موارد دیگر که برای مردم غیرنظامی یمن در نظر گرفته شده از طریق همین بندر وارد یمن می شوند.
وزارت خارجه روسیه اشاره کرد که اگر این جنگ ها منجر به بسته شدن کانال تامیناتی شود، ساکنان غیر نظامی یمن در آستانه زندگی و مرگ قرار خواهند گرفت: آنها ممکن است ناشی از حملات راکتی و بمب، توپ ویا هم در اثر گرسنگی و مریضی جان خود را از دست بدهند.
وزارت خارجه روسیه همچنین اشاره کرد که این حمله به دورنمای حل و فصل سیاسی بحران یمن ضربه وارد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала