روسیه از برازیل بسیار پیش است

© Sputnik / Maxim Bogodwid /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از برازیل بسیار پیش است
روسیه از برازیل بسیار پیش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیناد اوک (Senad Ok) در مطلب منتشره به ارتباط مسابقات قهرمانی جام جهانی فوتبال می نویسد، تیم ملیت (Milliyet) ترکیه، با دقت تمام آمادگی برای مسابقات قهرمانی جام جهانی فوتبال در روسیه مطالعه نموده و هیچگونه کاستی جدی که به چشم بخورد، پیدا نکرده است.

یک روز قبل از بازی اول مسابقات قهرمانی جام جهانی فوتبال سال 2014 در برازیل در میدان «کورینتیانس ارینا» (Corinthians Arena) در سان-پاولو امور ساختمانی جریان داشتند، تریبون های موقتی جابجا کردند و دیوارهای توجه را بخود جلب میکردند که حتی پلستر هم نشده بودند.

در عین حال ستدیوم «لوژنیکی» که در آن مسابقات رسمی برگزار میشوند، از همه نقطه نظر برای مسابقات گشایش و فاینل آماده بود. در روسیه با تفاوت از برازیل دوستداران فوتبال خود را به مراتب آسانتر تا ستدیوم ها رسانده میتوانند. شما بدون استفاده از ترانسپورت موتری میتوانید در میترو خود را مستقیماً تا دروازه ستدیوم برسانید.

© Photo / Bewerbungskomitee „Russland 2018/2022“ستدیوم لوژینیکی
ستدیوم لوژینیکی - اسپوتنیک افغانستان
ستدیوم لوژینیکی

بعد از مسابقات قهرمانی جام جهانی فوتبال سال 2014 در برازیل ما، تیم ملیت (Milliyet) ترکیه، این بار در روسیه قرار داریم… اولین تفاوت محسوس بین دو مراسم انیست که روسیه، نسبت به برازیل بسیار خوب آماده است…

به گونه مثال، در آستانه افتتاح مسابقات در ستدیوم برازیل کاستی های جدی وجود داشتند. ما به خاطر داریم که تیم اوروگوای چگونه به تمرین نهایی قبل از مسابقه با تیم انگلستان در لابلای صداهای دلخراش ساختمانی برآمد.

در مسکو وضع کاملاً دیگر وجود دارد. ستدیوم «لوژنیکی» از هر نقطه نظر برای مسابقات گشایش و فاینل آماده است. فقط در خارج ستدیوم برخی کارهای جزیی ادامه داشت. صحبت راجع به ستیندهای مختلف اطلاعاتی و زون های تفریحی مطرح بحث می باشد.

ترانسپورت قابل دسترسی

در روسیه با تفاوت از برازیل دوستداران فوتبال خود را به مراتب آسانتر تا ستدیوم ها رسانده میتوانند. شما میتوانید از میترو استفاده کنید. خلاصه اینکه از نقطه نظر آمادگی شبکه و ستدیوم ها روسیه از برازیل بسیار پیش است. در روسیه هوا، مانند برازیل، گرم نیست.

مردم از مسابقات قهرمانی حمایت میکنند

مردم روسیه ده سال منتظر این لحظه بودند و بطور کامل از مسابقات قهرمانی حمایت میکنند. از آغاز سپردن درخواست و لحظه، وقتیکه دقیقاً معلوم گردید که روسیه میزبانی مسابقات قهرمانی بردوش خواهد داشت، این حادثه در اقتصاد کشور سهم ایفا کرد. بطور مثال در برازیل تعداد بسیار زیادی مردم با برگزاری مسابقات قهرمانی مخالفت کردند. تظاهرات و اعتراضات خیابانی در سان پاولو جریان داشتند. معمولاً آنهایی به خیابان ها برآمده بودند که به این نظر بودند که میلیاردها دالر که صرف مسابقات قهرمانی میشوند، باید جهت انکشاف تعلیم و تربیه، بهداشت و شبکه اجتماعی مصرف میشدند.

در روسیه منظره کاملاً متضاد وجود دارد. همه بلا استثنا از مسابقات قهرمانی حمایت میکنند. همه هوتل های کلاس لکس پر اند. در مهمانخانه ها جای خالی وجود ندارد. مردم روسیه هنگام مسابقات قهرمانی اپارتمان های خود را کرایه میدهند و عاید به دست می آورند.

مسابقات قهرمانی از نقطه نظر معرفی فرهنگ واقعی روسیه و هویت ملی آن اهمیت زیاد دارد. رئیس جمهور پوتین نیز به این نقطه در سخنرانی خود اشاره نمود:«شما روسیه واقعی را خواهید شناخت. ما برای شما خانه ما و قلوب ما گشودیم»… مسابقات قهرمانی اهمیت زیاد دارند و از برخی نقطه نظرها برای تغییردادن تصور مسلط در غرب راجع به روسیه…

© Sputnik / Alexei Danichevمسابقات قهرمانی فوتبال جهان بسیار عالی بودند
مسابقات قهرمانی فوتبال جهان بسیار عالی بودند - اسپوتنیک افغانستان
مسابقات قهرمانی فوتبال جهان بسیار عالی بودند

در مسکو، باوجود آن که پایتخت روسیه یکی از کهنترین و بزرگترین میترو در جهان دارد، مشکل راه بندان در شهر وجود دارد. عوامل که بر این پدیده اثر میگذارد، ارزانی بنزین، جمیعت زیاد و تعداد زیادی وسایط ترانسپورتی می باشد.

در جاهای که ما از آنها دیدن مینمودیم، مردم روسیه، وقتیکه میدانستند که ما ترک هستیم، نسبت به ما دلچسپی زیادی نشان میدادند. برخی چند کلمه زبان ترکی که یاد داشتند، استفاده میکردند. مشکل زبان وجود داشت، ولی در هرصورت شیوه توضیح مطلب را پیدا میکردیم.

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از برازیل بسیار پیش است
روسیه از برازیل بسیار پیش است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از برازیل بسیار پیش است

در روزهای مسابقات قهرمانی فوتبال در شهرهای روسیه اقدامات شدید امنیتی اتخاذ شده و سطح بسیار بلند اقدامات امنیتی مشاهده میشود. حتی پولیس با سگ های تربیه شده در دروازه های وردوی میترو و شهر دیده میشوند.

روسان را، ظاهراً، این واقعیت که تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی فوتبال شرکت ندارند، مایوس می سازد. به گفته آنها، اگر ترکیه در مسابقات شرکت می داشت، به اینجا تعداد زیادی ترکان می آمدند و این از نقطه نظر اقتصادی بسیار مفید تمام می بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала